AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.211

Varning: Verkstad tryckte sönder bränslefilter med billyft med luftkuddar

Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Vill bara utlysa en varning gällande verkstäders billyftar.

Var på Hedemora Däckservice idag för balansering av hjulen där dom använder sig av en billyft som lyfter bilen med mjuka, luftfyllda kuddar på bilens sparklådor.

Efter besöket märkte jag att bilen drog astronomiska mängder med bensin, fick soppatorsk i stan. Väl tillbaka på verkstaden efter mycket elände konstaterade vi att bensinfiltret hade tryckts sönder.

Så se upp med hur verkstäderna lyfter upp Era bilar så ni inte råkar ut för samma missöde! Tur att den inte fattade eld då hela främre delen av underredet på bilen var dränkt i bensin.

Du hade en jäkla tur, ska räcka med att bensinen kommer i kontakt med avgasröret så ska det antändas omedelbart. Dom står väl för alla omkostnader?
så lätt börgar det inte brinna men brandfaran finns ju där.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ännu ett original bränslefilter försålt äro sensmoralen medelst detta?:)
Mvh
Asken
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Jag fick själv stå för nytt filter (drygt 500 kr), alla resekostnader (bor 4,5 mil från verkstaden samt all spilld bensin (ca 20 liter). Dock monterade dom det nya filtret åt mig.
Själva balanseringen vart okej, men inte helt bra.

Sätter aldrig min fot där igen.

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Skulle jag aldrig acceptera!, eftersom de hade sönder det får de stå för filtret samt borde även stå för resekostanderna. Först går man till ARN sedan ett steg längre om det behövs.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.