|
|
|
|---|---|
|
Hej Funderar på att byta bil till våren beroende på hur mycket jag skulle kunna sälja min nuvarande bil för. Någon som har lust att spekulera lite. Bilder finns här Länk Svensksåld, ca 12600 mil, skinn bland annat. mvh Jimmy | |
| Saknad av sportstolar drar ner intresset rejält skulle tro runt 50-60papp, vilket innebär att det är bättre att behålla den istället för att sälja just nu. | |
| Hehe var väl som jag trodde, får nog behålla den ett tag eftersom jag betalade 99k för ca ett år sen. | |
|
Ser ut att vara en fräsch 328i. 78000-86000kr säger bilpriser.se och de brukar ha bra koll. Men läget är ju som det är och det drar ju ner priset på samtliga bilar som säljes. Jag hade nog lagt ut en annons runt 85' för att sen ha en prutmån. Verkar som att blocket annonserna ligger runt 80-100 för motsvarande men då konkurrerar du med Coupeér och Touring. Håller med "Dubilidu" att bilen tyvärr saknar en del eftertraktad utrustning. I övrigt håller jag inte med ang. hans värdering, men visst har man bråttom att bli av med bilen så är det ett lågt pris som gäller. Lycka till / Mvh Jimmy P.S: Mitt tips är att du tar nya lite snyggare bilder till annonsen. |
|
| Jag tror nog du kan få en 60-70 vid rätt spekulant | |
|
Länk en som nyligen köpt en 328iAT |
|
| Måste säga att jag hade hoppats på den värdering som jimmyboy gav, 55k verkar väldigt billigt om man kollar tråden som 3D pinball länkar till. Men som sagt nya bilder kommer att tas i samband med vår uppfräschningen när sommardäcken sitter på bilen. | |
|
Förstår det Jimpa. Min värdering är dock inte ett gissat försäljningspris utan ett utgångspris för annonseringen. Försäljningspriset är väldigt svårt att gissa och som jag ser det så handlar det om ett anta faktorer som måste stämma vid en försäljning för att få ett bra pris. Inte minst att ha tid att vänta på rätt köpare. |
|
|
Anledningen till att jag tror att du får runt 50-60 just nu är att E46 har sjunkit rätt rejält de sista året + att sälja bil i januarimånad är segt som fan. Priserna på ex E46 325/330 har sjunkit så pass lågt att folk lägger hellre till mera pengar och satsar på en sådan bil istället för en 328:a. De bilarna "känns" nyare än vad 328:an gör även om det är en härlig bil! Oftast så brukar priserna gå upp några % vid vårkanten men då blir ju din ev nya bil oxå dyrare =). MVH Jimmy |
|
|
Vart många Jimmy i denna tråd nu =) Vet absolut att e46 har sjunkit väldigt mycket. Det ultimata för mej vore ett byte, är väldigt sugen på att åka utan tak i sommar. Men som sagt slänger väl ut den får jag inte det min smärtgräns klarar av så behåller jag den. Är ju trots allt ingen dålig bil. Tack för alla svar iaf! mvh//Jimmy |
|
|
"racing-jimpa" Jag tycker du ska slänga ut den på annons, du verkar ju inte ha något jättebehov av att bli av med den så lägg på lite extra på priset och kolla om det finns intresse. MVH |
|
| Dubilidu: Är det jag har tänkt att göra har som sagt inget egentligt behov men som alltid när våren snart kryper på så suger det i bilbytar tarmen =) Men som sagt blir en vår rekond när s-däcken åker på, nya bilder och troligtvis ett lite övervärderat pris =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.