|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en 523a 97a med steptronic låda. Ibland efter en stunds körning upplever jag bilen som slö. När jag gasar ger den inte samma respons som tidigare. Är detta lådan som ställer in sig efter ens körsätt så att man skall få ned förbrukningen? Eller kan det vara något annat? Stannar jag och stänger av en stund försvinner det. Mvh Linus | |
| Inga ryckningar och tvekanden vid gaspådrag? Min betedde sig så som du beskriver plus att den ryckte och tvekade ibland när den blivit varm, det var vevaxelgivaren som sagt upp sig. | |
| Nej, Inga ryckningar. Det känns som den har tappat effekt. Om man gasar precis innan kickdown får den inte alls samma acc som den ger när jag precis startat bilen. Kan det vara så att det är automaten som "ställer" in sig. Den skall ju vara adaptiv efter körsättet? | |
|
Tror något är fel, Bmws automatlådor ska inte bete sig så dumt som du misstänker. Ger man full gas skall den pina iväg utan minsta tanke på din tidigare körning. Däremot vid normal körning så brukar lådan växla extra tidigt om du kört väldigt ekonomiskt en tid. Växla manuellt med steptronicen så kan du utesluta automatlådan, om den fortfarande upplevs seg efter en tids körning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.