AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.942

Erfarenheter byta grill, njurar

sf
44
sfi
330i -03
Är sugen på att göra grillen svart på min e46 men är lite osäker på vart jag ska inhandla det nya. Det brukar ju alltid sägas att man får vad man betalar för..

tex Stylabilen har sådana för 980 kr
Länk

men hela blocket är överöst med billigare varianter.

Har någon erfarenhet av det ena eller det andra? Vad som skiljer och kvalitén.

På modbargains så skriver dom självklart att dom har det bästa.
"Our grilles are made from high quality ABS plastic and are custom tailored to fit your vehicle. BEWARE OF IMITATIONS´"
Länk

//samuel
An
107
Anis
E36 328 coupe
E61 520d touring
de flesta i sverige har samma leverantör det e bara att många ill käna lite mera än de andra 980 & den för ex 690 e samma... har provat själv på min e36 köpte dyrare och billigare variant samma skit... 980 är lite mycket enl. mig
på blocket har jag set att dom finns från 490;-
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Jag köpte på Hova.com, minns inte priset. Riktigt bra passform faktiskt, när man fick alla klämmor på rätt ställen. Lyckades få ett par på fel sida av en fals vilket medförde usel passform, åkte runt så ett tag och svor innan jag gav mig fan på att lösa problemet och det var ju egentligen inte så svårt :)

sf
44
sfi
330i -03
Tack för tipsen! Bra att höra lite monteringserfarenheter också. Fick en att dra på munnen :)
np
87
nplus
330i lim
ska hämta ut min svarta grill till e46an från hova.com efter jobbet idag, sen får vi se om jag lyckas knäcka nånting på den när det blir till o montera! det är väl typiskt min otur med plastdetaljer.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Ja inte vill man åka omkring med sin bimmer med en detalj i usel passform.
Visa användare
145
Granhult
F97 X3 M Competition -21
E91 325iX -11
Köpte svarta njurar på styletech.se till min e60 i somras och passformen var lika bra som orginal. kostade ca 700kr tror jag.

//Micke

sf
44
sfi
330i -03
Nu har jag en grill från hova.com som jag ska montera. Hur har ni gjort? Verkar inte helt lätt utan att knäcka plast..

Respektive sida går(?) att dela i 2 delar. Delade ni så eller tryckte ni in hela grillsidan på en gång?

sf
44
sfi
330i -03
Tryckte dit det idag. Tog 20min med lite funderande. Gick någon plast plick på den gamla grillen tyvärr dock. Blev bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.