AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.220

Jag lämnade tillbaka min 850IA -92

Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Kort men roligt, köpte loss en 850 -92 från en handlare innan jul och körde den några hundra mil. I dag hävde jag köpet och står utan BMW. Svårt att vara lika lycklig i min gamla V70 T5 då det saknas 7 cylindrar och 10hk.
Får ge mig ut igen och leta efter upp en bil som passar.

/AGW

ps. Har fyra ny Hakka4 235/45/17 på lm som passar utmärkt till 850 över.
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Varför hävde du köpet? Är bilen skruvad eller?
Var bilen Barbados Grön Metallic ?
Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Om den var skruvad eller inte kan jag inte avgöra. Bilen var jättefin, blå med svart inredning. Jag återkommer med hela historien när alla papper är klara. Kort kan jag sammafatta det hela med att jag och handlaren inte var helt överens rörande konsumentköplagen och att häva köpet var ett sätt att komma överens.

/AGW

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bäste agw!
Tragiskt. Att kliva in såsom ägare till en BMW 850 är såsom att ta del utav ett stycke kulturarv såsom, om det icke blivit korrekt underhållet var år sedan det var nyproducerat, kräver sin man för att nå perfekt skick på något år eller två. Alltså en bil enbart för de modiga och själsligt medvetna männen(samt en operasjungande kvinna i malmö:)) En bilhandlare är för det mesta en person såsom sitter på en vara och önskar göra en förtjänst till så lite arbete såsom möjligt om det icke äro en utav den gamla sorten, de såsom ser heder i att förmedla högklassiga automobiler och icke släpper in vilket scheisse som helst i laget. Medelst en bra, erfaren 850 mekaniker kan vilken 850 som helst bli till ett skick såsom när den lämnade fabriken eller bättre.
Bilen äro så charmig att den skola plinga och tuta lite längs renoveringen...
Felhjulsdrivna T5:or(förstår din situation precis) kan göra vemsomhelst deprimerad då rätthjulsdrift alltid varit till fördel att styrningen sker på en axel, drivningen på den andra:)
Mvh
Asken
Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Så, då var det över för den här gången. Pengar och inbytesbil tillbaka i min ägo. Ingen skugga över handlaren som gjorde rätt för sig. Konsumentköplagen fungerar ju åt båda hållen, anser handlaren att det inte är försvarbart att reparera felen kan de vägra och istället ta tillbaka bilen. Enda nersidan på affären är att min V70 har två ägarbyten till registrerade och att jag sitter på 4 st nya vinterdäck på LM som blir svårt att omsätta.
Nåväl, jag fortsätter mitt letande. Har nu provkört 6 st olika 850 och har nog bestämt mig för den nya motorn och med det en lite yngre bil.

En liten reflektion, merparten av de bilar jag kört luktar rätt illa. Svårt att beskriva men typ gammal bil/damm på elelement/avgas/bilskrot...

Säkert så att en ordentlig rekond av inredning i kombination med rengörning av AC/värmeväxlare tar bort detta.

Om det är någon därute som har tips på 850 M73 hör gärna av er. Samma om ni är sugna på mina vinterdäck.

/AGW
Gemini__
Tråkigt att behöva lämna tillbaka bilen. Vad exakt vad det som behövde åtgärdas?

Hoppas du hittar ett fint ex. så småningom, lycka till.

Mvh;
Thomas
Visa användare
144
HannesL
850iA -91
AGW: Tänker på att du skriver "luktar illa". Min gjorde (gör) det, och för mig var det ett tecken på läckande (och kärvande) vattenventiler till kupévärmen och eventuellt läckande och kärvande elmotor på samma ställen.

Lyssna efter ett klickande ljud från till höger om hastighetsmätaren inne i instrumentpanelen.

Klickar det där, så är det säkert problem med ventilerna. 1700 tror jag de kostade när jag köpte dem, elvattenpumpen kostar 1200 om jag inte har fel.

Sen kan det vara damm på värmeelement och massa annat som luktar. Blev mycket bättre i min bil efter att jag rengjort med CRC's AC-rengöring.

/Hannes

es
91
espla
BMW 645-04
Hej AGW

vad exakt var det som va fel på bilen??
Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Det största problemet var att värmeregleringen inte fungerade. Full värme eller ingen värme. Bilen är såld nu igen och jag har snackat med den nya ägaren. Han prutade ner den ordentligt så han gjorde nog en bra affär.

/AGW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.