AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
10.353

Vem monterar dragkrok på 1 serie till bra pris?

Sida 2 av 2
Men då skall ju ej heller någon uppdatering krävas utan känns som en av Bmw penga sugs maskin :-)
po
2
pokerpirat
118 D -08
Söker också någon som kan montera dragkrok och sälja krok till ett vettigt pris. BMW Örebro tar runt 15 000! Hutlöst...

Kör helst tyskt
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Köpte på E-bay.de

Thule krok inkl. elsats & box, 330€ med frakt.

Moterade den på 3-4h. Funkar kanon.

Sjukt att en Svensk produkt går att köpa i Tyskland ca. 2000SEK billigare än hemma...

Vart är vi på väg? (Inte fan är man så dum att man köper det hemma bara för att göda skitstaten).
EL
105
ELPE
BMW i3 2019
BMW 118D-08
Saab V4 1975
Jag har inga åsikter om prisskillander mellan Sverige och Tyskland men reagerar på FP-Ormens uttalande om att "göda skitstaten".

Hur är det FD-Ormen, när du blir sjuk, tycker du att du ska ha gratis sjukvård eller vill du betala för det? När du är ute och kör på våra vägar, tycker du det ska vara gratis eller ska det vara vägtullar överallt, vill du betala 100 000 för dina barns skolgånga varje år?

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Japp. Jag hade gärna kört t.ex. Tyska skattemodellen, där man själv betalar för allt det du nämner ELPE. Det blir ungefär samma sak i slutändan kanske...

Tja, vägtullar betalar vi ju redan, likaså barnomsorg... och olyckfallsförsäkring... Vi betalar fint för denna fantastiska land!

Nä, man ska inte gnälla. Men det är inte olagligt att handla på E-bay ;)

Skål!
EL
105
ELPE
BMW i3 2019
BMW 118D-08
Saab V4 1975
För min del skulle jag också gärna minska skatterna mer och betala mer avgifter själv.

Men man kan inte som en del gör, försöka jobba svart, köpa det som går svart och sen klaga på att sjukvården är för dålig och pensionen för låg.

Jo, vi har några enstaka områden med vägtullar, men 99.9999% av våra vägar är nog avgiftsfria. Olycksfallförsäkring och barnomsorg väjer du själv om du vill ha, det har inget med den här diskussionen att göra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.