|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
kilroy |
NPe* Mitt inlägg var inte alls riktat mot dig personligen utan är en generell synpunkt på hur det brukar fungera i liknande trådar. Din kommentar visar att jag borde klargjort detta i mitt första inlägg...vilket jag gjort nu. Mvh kilroy "Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar". |
| Hmm... Om jag inte missminner mig så var det denna bil som stod hos Hagabil. Vi kollade på den i somras. Vi fick dåliga vibbar. Bilen gav ett ovårdat intryck | |
|
Klroah; Kan nog va den bilen, ser att det står hagabil.se på nummerskylten. Haga bil ligger på Hagagatan 37 och Motus bil på Hagagatan 52. Dåliga vibbar? Kommer du ihåg nåt mer konkret? Mvh Mathias |
|
| Då vi kollade på den fick vi gå på andra sidan gatan till en däckfirma. Killen som ägde bilen, en ung kille, jobbade där. Hans chef hade ägt den före honom. Det första vi såg när vi öppnade dörren var att den var grymt skitig, lädret var matt å i behov av en rejäl rekond. Varför vi gick därifrån var på grund av.. Svårt att sätta fingret på det egentligen. Säljarens berättelse om bilens ägarförhålladnen i Sverige, å givetvis att den var ovårdad. Man ser ju om ägaren är en som som bryr sig rätt så enkelt.. | |
|
Ja det brukar ju, som sagts tidigare, finnas en anledning till ett lågt pris och där har vi det nog. Är den allmänt ovårdad får man ju lätt för sig att den inte är speciellt välservad heller. Men det klart med det priset kan man ju rekonda en hel del..... |
|
|
Tråkigt, dock inte särskillt oväntat. Veckans boktips blir således William of Ockhams teser. Något för hoppfulla bilentusiaster att förkovra sig i mellan fynden :) |
|
| omg 666 inlägg!! | |
kilroy |
Är det någon som överhuvudtaget har gjort en ordentlig koll av bilens dokumentation? Om dokumentationen visar grönt ljus indikerar ju priset att det finns en god marginal för en ordentlig rekond. En skitig bil behöver ju inte betyda att bilen är dålig även om det är ett varningstecken. Mvh kilroy "Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar". |
| Evil Omen ;) | |
|
Ingen som varit och kollat på bilen live? som kanse kan säga mer än att bilen var skitig? Tacksam för svar då ett stort intresse för bilen finns hos mig! |
|
|
Jag skulle eventuell kunna kolla på den imorgon. Är dock inte intresserad av bilen i fråga eller har pengar till ett sånt köp så det känns lite sådär. Men om nån verkligen vill ha info om bilens ytliga skick och dokumentation så kan man ta en tur dit. Dock ingen provkörning då jag inte är intresserad. |
|
|
Haga bil haer annonserat ut den väldigt länge nu med dom där bilderna. Haga bil är hycklare som lurar folk. Jag tänkte köpa en m3a där en gång i tiden och började ställa lite frågor och då vart dom förbannade för att jag frågade hur skicket på däcken var; "Men va fan......" nånting fick jag som svar. Dom ansåg att det var så bra pris så man inte hade rätt att fråga om sånt. Löjligt. Sen skulle jag komma och kolla på bilen och ringde en lördag och dom sa att det gick bra att komma. Sen ringer dom efter 10min och säger att den var såld.... Hmm. Efter 1 månad var den ute på annons av en privatperson så jag antar att det var en riktig mina han gick på. Sen har jag hört mycket andra historier om dom. Jag skulle ALDRIG köpa en bil därifrån. Är det nu Motus bil eller liknade så är väl det en polare som hjälper dom att sälja bilen under "annat namn". Bilbranchen är en riktig hycklarbranch. |
|
|
Länk Extremt bra pris måste jag säga... |
|
| Ja den är verkligen något att satsa på om man vill ha en m5! | |
|
Han som säljer M5:an mackyfr länkar till är vad jag vet seriös och har tidigare haft bl a Z8, M6, Alpina. Denna verkar dock inte har varit i hans ägo så länge. ___ //Ulf |
|
| Länk | |
|
sura: det stämmer att det är han och jag var bekant med honom för en 20-25 år sedan genom idrotten. Det jag inte visste var att han förmedlar bilar som en verksamhet så de bilar man sett som han har sålt de senaste åren har säkert varit övervägande försäljningsuppdrag. ___ //Ulf |
|
|
KÖPTBILEN! Var och hämtade bilen i Måndags och bilen var i lovande skick! Anmärknigsbart var sprickan i strålkastarn och lacksläpp i sidokjolen. Detta kommer att återgärdas i nästa vecka, Lacksläppet gick på lackgarantin:) Tack för en underbar sida "Autopower" som var bra hjälp inför ett bilköp . |
|
| haha grattis :D | |
| Grattis sukia till tt mkt bra köp! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.