|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Någon som vet nåt om denna E60 M5.Länk | |
| Sjukt lågt pris iaf...:) | |
| Ja, man blir ju misstänksam... Men jag vill ju att det ska va en schyst bil, känns lite konstigt att dom inte nämner tex headupdisplay? Eller? | |
|
Jo bra pris men har ju gått en bit också. Har för mig att HUD var tillval. Om du bor nära och är sugen på e60 m5 tycker jag definitivt du ska dra förbi och kolla på den. |
|
| Tycker att det ser ut på bilden som att det är headupdisplay. Bara 35 mil till Stockholm så de är ju inga problem, men det är ju alltid bra att kolla här först. Oftast finns det ju nån som har koll. | |
| Är själv intresserad utav bilen och fått fram att bilen har sprucket/sten skott i lyktglaset samt någon repa på tröskeln, dvs rep kostnad tillkommer om man vill ha bilen i toppskick! Headup finns, dock ingen taklucka annar så ska den vara fullmatad, ingen som vari och kollat på bilen live???? | |
| Den är långtifrån fullmatad!!tror inte de finns nån bil som är det,däremot många som är väl utr,mkt utr,men denna fattas mycket från utr listan..en hel i annonsen är standard utr | |
|
För att vara lite tråkigt kategorisk, men man brukar få vad man betalar för :/ Men vem vet, det kanske är världens klipp? |
|
|
"För att vara lite tråkigt kategorisk, men man brukar få vad man betalar för :/" Tycker det är ett ganska meningslöst uttalande om man inte vet nåt specifikt om bilen. Med den inställningen diskvalificerar man sig mer eller mindre automatiskt från att göra bra bilaffärer. Finns många anledningar till att en bil prissätts lågt. Många firmor har problem idag, vad annat kan dom göra än att rea ut sina lager. Även de som inte har allvarliga problem måste fortsätta omsätta. Kolla upp bilen noga (som man alltid ska göra). Även om priset är lågt satt försök pruta. Be dem dra av 10.000 för tröskeln och lyktglaset och locka med ett snabbt avslut. |
|
| Kollade precis upp vad lyktglaset kostar koch man behöver tydligen byta ut hela lycktan som går till 10700kr ex bytes kostnaden, man får nog räkna med minst 15 tusen rep kostnad me lite omlack. | |
| Är inte det något som borde gått på glasförsäkring? | |
|
BjörnB>> Tack för din snabbrapport om min affärsduglighet. Eftersom du väljer, utan att känna mig, att göra ett sådant utlåtande kostar jag på mig en oförskämdhet riktad tillbaks. Detta som svar på kvalificeringen att få skriva ett inlägg på detta forum. Eftersom din kapacitet att läsa och förstå två rader samtidigt motsvarar din analys av min affärsduglighet förtydligar jag det sista stycket med versaler! MEN VEM VET DETTA KANSKE ÄR VÄRLDENS KLIPP? Under de år jag åkt runt och tittat på bilar i den lite högre prisklassen har jag hittills inte träffat på ETT exemplar som haft fyndpris men samtidigt inte haft något negativt, knepigt eller diffust i bagaget. Vissa saker har varit enkla rätt fram fel som avgjort priset, medans andra bilar bara gett en "bad feeling", som säkert är grundat i något. Skall man lägga 300-500 000:- på en bil väljer jag personligen, Mr Affärsklåparen, att inte ens bemöda mig med att forska vidare i vad som känns fel. Utan åker istället och tittar på nästa objekt. Som tur är finns det alltid köpare till dessa fynd eftersom lockelsen att äga en "fin, sportig, exklusiv, you name it bil, är större än förmågan att göra en konsekvensanalys av det eventuella bakslag som kan komma med köpet. Dessa köpare brukar också marginalisera problemen både för sig själv och till sin omgivning eftersom man vill få känslan av ett bra köp. De äkta "billiga" klippen jag hittat har snarare varit bilar som legat i en lägre priskategori. Detta kanske är ett klipp? Vem vet, kanske bär det av till Stockholm även för min del för en titt. Men jag tror ändå att det inte blir så. Jag blev informerad av "min" försäljare (BMW Åf) av min befintliga 545a när jag var och pratade om att byta in den mot en M5. Han sa, vid min fråga om inbytesobjekten som kan komma att vara tillgängliga, att de i dagsläget inte är intresserade av importerade E60M5or (Kategoriskt oavsett om de nu är både bättre och mer utrustade osv osv.), vilket kanske gör att det pris som är utsatt för länkad bil inte är ett jättefynd utan snarare vad bilen är värd? |
|
|
Tycker du att det var en oförskämdhet och ser det som en analys av din affärsduglihet generellt så missuppfattar du mig. Jag kommenterar bara påståendet "men man brukar få vad man betalar för" Andra raden är en fråga "Men vem vet, det kanske är världens klipp?" Den frågan kan jag inte svara på och avstår därför. Ber om ursäkt för att jag retat upp dig så fall. Känner bara att jag läst det uttrycket för många gånger på AP. Jag köper och säljer en del bilar för skoj skull. Jag sköter mina bilar och fixar, putsar och reparerar så bilarna ska vara snygga och felfri nästan alltid i bättre skick då jag säljer än då jag köpte den. Jag sätter ofta ett relativt lågt pris för jag vill sälja relativt smidigt. Har hänt att någon av mina bilar diskuterats på detta forum och vissa menar då att eftersom den är så lågt prissatt är det säkert nåt skumt med den. Kan du sättta dig in i den situationen som jag eller Motus hamnar i? Om inte kan jag tala om att det är ganska frustrerande och blir varken bra för mig som säljare eller köparen som kanske avstår pga osäkerhet. Jag säger inte att den aktuella M5:an är ett klipp, för jag har ingen aning om skicket eller historiken. Jag rekommenderar bara spekulanten att kolla upp den eftersom första delen av en bra affär är uppfylld: Dvs priset är rätt. Gäller nu bara att bilen också tål en närmare granskning. |
|
| Moturs bil,har inte dom hetat hagagatan bil tidigare? | |
|
Säljer man en ärlig bil billigt kan man bli frustrerad av det första stycket jag skrev. Jag tar åt mig av kritiken. Samt jag kan inte annat än hålla med, de intresserade måste åka och titta och inte fälla sitt avgörande på internet. Min empiriska erfarenhet kvarstår dock av prisfynd. Men när detta mognat lite hos mig så framstår bilen kanske inte som prisfynd längre, utan motsvarar snarare sitt marknadsvärde. |
|
| BJÖRNb jag håller verkligen med dig, | |
kilroy |
Håller helt med BjörnB. I nästan varje liknande tråd dröjer det bara några minuter innan någon medlem kläcker ur sig något intetsägande som - Jaja, man får vad man betalar för! eller - En M5 från -99 med bara 11.000 mil...den måste vara skruvad! Detta sker dessutom utan att medlemmen har sett bilen i verkligheten, inte har provkört den och framförallt inte har kollat upp dokumentationen. AP tycks vara fullt av medlemmar med världens största samling av kristallkulor... Som BjörnB säger...med det finansiella läget som råder tvingas både firmor och privatpersoner att omvärdera prissättningen. Har man någon konkret uppgift om bilen eller andra värdefulla synpunkter så kläcker man ur sig dom som hjälp till trådskaparen. Annars håller man flabben...som vi säger i Skåne. Mvh kilroy "Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar". |
|
kilroy>> Varför ens bemöda dig med att kommentera när jag, som nämnde detta, klargjort varför jag skrev på detta vis. Håll flabben själv |
|
|
Har varit i kontakt med säljaren idag och tycker att det verkar ganska bra. Det som stör mig lite är att en firma verkar ha importerat bilen i våras och sedan sålt den vidare direkt. |
|
|
tattern>> Var firman en bilimportfirma? Det skulle ju förklara att den gått vidare direkt. |
|
| Vet inte. Fick den uppgiften via bilregistret, men det bör ju vara en import firma. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.