|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Prövar min lycka här då garaget inte kunde bistå ^^ Jag har en 540iA e34 årsmod -94 som det är problem med larmet på. Jag har ställt undan bilen för i vinter i ett garage, men den drog ur batteriet. Så följdaktligen tog jag ur det och laddade det fullt. Men när jag satte tillbaks det och kopplade på polerna gick larmet (bmw-original larm) och det-går-inte-att-stänga-av! har prövat båda dosorna och efter samtal med autovation i gävle har jag också bytt batterierna i båda dosorna och försökt initera dom. Här är ett av problemen, -det går inte att initera dosorna! bilen svarar liksom inte på knapptryckningarna.. Så eftersom varken garaget, autovation eller solna kan svara på vad det är som är fel prövar jag här! Snälla hjälp mig, vill åka bmw nu... =) | |
|
Jag fick ta bort och sätta tillbaka säkringarna på min bil, sen funkade det att initiera nyckeln med bilen igen. Titta i inst.boken vart säkringarna till larm sitter. 1. Stig in i bilen och stäng dörrarna. 2. Vrid tändningsnyckeln ett ögonblick ( max 5 sek. ) till läge 1 (radioläge) och åter tillbaka till läge 0, dra ur nyckeln. 3. Tryck på knappen 1 ( pil ) och håll den intryckt. Tryck kort inom 10 sekunder tre gånger på knappen 2 ( rund knapp med BMW logga på ) utan att släppa knappen 1. 4. Släpp knappen 1. Led lampan blinkar långsamt i max 10 sekunder.Tryck på en av de två knapparna under de 10s. 5. Om centrallåseet låser och därefter omedelbart låser upp är sändaren initierad. Om led blinkar eller centrallåset inte fungerar, måste initieringen göras om. Sen har jag för mig att för att avaktivera larmet utan fjärr så sätter man sig i bilen stänger alla dörrar vrider på i radioläge och låter det vara så i minst 15min så ska det vara avaktiverat, men är lite osäker eller jag kommer inte ihåg exakt hur det var. |
|
| hadde precis samma problem som du likadan bil med. tog mig 2dagar att få av larmet. det är bara att sitta och trycka på nycken tills det funkar. jag hade blåsor på fingrarna så mycket jag tryckte jag. | |
| oh najs med svar! ska pröva det där med säkringen imorgon. ska jag dra ur larmsäkringen under initeringen? | |
| De ska sitta i innan initieringen. Jag tog bort o satte dit dem för att få bort lite ev oxideringar o smuts dvs bättre kontakt. Jag hade bytt batterier i fjärrdosan innan jag gjorde proceduren. Sen funkade det bra. | |
|
ok. jag var ute nu och tittade, hittade dock ingen säkring till larmet! allt står ju på tyska dammit.. =/ Vet du vad den heter på tyska eller vilket nummer den har på en e34 540? Sen provade jag också det där med att vrida tillläge ett på tändningen och vänta, det fungerade så långt att allt tystnade och slutade blink efter en 5min, men så fort ajg gjorde något så gick det igång igen! |
|
|
jag har suttit med babelfish och försökt översätta alla säkringars namn.. "Diebstahlwarnanlage" är den till larmet. (vet ej om den går till immobilizern också) "infrarot" går till backspegelns mottagare. Båda dessa säkringar finns under baksätet. Sedan hittade jag ett intressant inlägg på ett tyskt forum, försökte översätta det som stod där med babelfish också. Men det blev riktigt svårtytt.. Men han skrev något om att använda reserv nyckeln att vrida tändningen till läge två och sedan använda vanliga nyckeln till att göra någon annan slags initering, detta för att kicka igång infraröda.. Någon som är bra på tyska? Länk här: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.