AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.158

Dragkrok e46 - monteringsproblem

oa
4
oakleaves
318i 1998
Hej! Har just köpt en fast billig dragkrok från Mekonomen till min 318 -98, och börjat studera monteringsanvisningen från Monoflex så smått. Hela anvisningen är "språklös", d v s det är bara bilder. När man tagit bort stötfångaren verkar det som om man måste skaffa en panel från BMW. "BMW ORIGINAL" står det. Jag har en känsla av att denna används för demonterbara drag, men jag är inte säker. Någon som har en teori??

Monteringsanvisningen ser du här: Länk

S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
Den används för att dölja de delar som sitter fast monterad på bilen vid användning av delbart drag, hålet blir gigantiskt om du har fast monterat.

If it works, don't fix it.
oa
4
oakleaves
318i 1998
Hurdå gigantiskt? Förstår inte riktigt? Det följer ju med en sågmall för håltagningen, den verkar inte jättestor. Behöver jag alltså inte panelen märkt "ORIGINAL" i monteringsanv. till mitt fasta drag?
Panelen märkt original är en lucka som alla bilar med avtagbar dragkrok har. Luckan är väl runt 25cm bred eller nått liknande. Du behöver inte den luckan, då jag antar att mallen visar att du ska såga ut ett litet håll som endast kroken kommer ut ur.
S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
Längst upp på sidan sju (7) i det dokument du länkade till finns de instruktioner du behöver för att få ett hål anpassat till ditt fasta drag.

If it works, don't fix it.
oa
4
oakleaves
318i 1998
Tack för bra svar! Kroken sitter där nu, var ju plättlätt! =)
Bara elen kvar då...........
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Lycka till..
Drog elen med orginal elkabelsats från BMW på min bil och höll på få grå hår innan det var klart.

//amullo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.