AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.962

Sugen på E28 träff 2009 ?

BMW 528
Efter förra årets 2 succeér så ordnas en ännu en E28 träff, datum för den är lördagen den 30 Maj 2009.

Besök gärna vår sida www.e28klassiker.se för anmälan och övrig information som kommer succesivt.

Mvh /// Leif
Visa användare
24
computercowboy
Bmw e21 323i tc baur 1980
original bil.
Det låter kul :) hur många härifrån kommer???? jag och fruen hade tänkt att åka. Nån som var med förra gången, som kan berätta lite hur det var och var nånstans det var ?(det står inte på www.e28klassiker.se) det kommer vara första gången vi ska vara med, hade varit kul att veta var det hålls??
BMW 528
Hej du glade ! På vår hemsida så sker anmälan för de som kommer med en E28. På hemsidan uppgraderas succesivt info vad som komma skall....planering pågår.

Träffen blir i utkanten av Örebro. Den första träffen kom 28 st av 30 anmälda. Träff nr 2 kom 17 st av 18 anmälda...plus övrig publik.

Ta med er vänner och bekanta till en trevlig utflykt..

Mvh /// Leif
BMW 528
Årets E28 träff den 30 maj 09 börjar närma sig.

Några hållpunkter inför årets E28 Paradis.

Kortegen/cruisingen till ( Norra Ässundet samma plats som förra året ) från Riseberga så kör 1:a gruppen E28:or efter varandra, E12 åker som grupp 2, därefter övriga E-modeller som grupp 3 och sist i kön övriga bilmärken.

I år håller vi hårt på att endast E28 och E12 placeras på grönområdet !

Övriga E-modeller och andra bilmärken parkerar vid gästparkeringen en kort bit ifrån visningsområdet / entrén ca 50-75 meter.

Ladda era fotoutrustningar för foto och filmning i massor !

Möjlighet att ta med sig för att sälja/köpa nya & beg E28 / E12 delar.

Vi frånsäger oss ansvaret av aktiviteter som burning, drifting eller andra raceliknande körningar under träffens gång.
Det får man klara av innan ankomst till startpunkt Riseberga Kloster eller efter E28 träffens avslut.
Och självklart följer man trafikreglerna.....var rädd om era körkort !!

Har vi tur så kanske det görs reportage och fotoupptagning av representanter/journalister från biltidningar och kanske på förut bestämda platser under kortegens gång, och på plats även intervjuver. Men i nuläget inget klart eller bestämt, kontakt är på gång.

Därmed så hoppas vi få ut budskapet till allmänheten att BMW´s E28:or och E12:or lever vidare och intresset hålls vid liv i framtiden.
Det sjuder ju av liv i många garage och som belöning för allt slit man lägger ner på sina klassiker, så är en träff en del av målet där man får visa upp sitt fordon.

Meka meka färdigt.....tvätta tvätta ordentligt.....putsa putsa blankt....sen komma till träffen .....hinner ni inte.....kom ändå !

För den som inte har bil att ta sig dit så kan man med fördel åka två / trehjuling eller åka båt och lägga till vid bryggan som ligger alldeles intill vår grönområde där vi kan få ihop som förra året en stor skara E28:or.

Alla E28:a modeller vill vi ha representerade från 518i - M5.

Kom med en anmälan till vår hemsida Länk där finns program om tider och plats.

Välkomna säger Leif & Josef som arrangerar 2009 års klassiker träff.

Mvh
/// Leif / e28klassiker.se
Em
50
Emil-Andersson
535i -87
518i -88
M5 -01
Hej Leif,
Jag är sugen, jag vet bara inte om jag blir klar med min bil, och vet inte heller hur många som kommer åka med mig.. Så därför väntar jag lite med att anmäla mig.

Mvh Emil Andersson
BMW 528
Hej Emil! Jag förstår att det är höjdpunkten att allt är färdigt när man kommer till en träff....men ibland räcker inte tiden till...det viktiga att bilen är komfortmässig körbar och besiktigad...resten kan man ju fixa senare.....du är välkommen oavsett skick på bilen. /// Leif
Em
50
Emil-Andersson
535i -87
518i -88
M5 -01
Hej igen ... Jag kommer nog kanske, för nu börjar det rulla på, har alla delar som ska bytas, bara montera dem nu också ...

Tyvärr har jag fått nåt problem med bromsarna, tror det är bromsrören som måste bytas. Så det får vi hoppas att det löser sig.. Så dyker jag förhoppningsvis upp jag också.

Hade vart kul

Mvh Emil Andersson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.