|
|
|
|---|---|
|
Att putsa på bilen är en grej men hur gör ni med nyckeln? Vet inte hur nycklarna till nya BMW ser ut men till min e46 är den klassiska varianten. Stålull för att få den blank känns inte så bra och hur gör ni med plasten på nyckelhuvudet? Nyckeln ser väl inte ut som den varit stoppad i jord nu men metallen är lite gulaktig och plasten känns inte så fräsch. //samuel | |
|
polera metallen med Autosol och borsta noggrant med en fin pensel på plasten i skårorna till knapparna och alla andra fördjupningar. kan vara en god idé att undvika polera på plasten med Autosol men jag har ingen aning om vad som händer om man gör det. Jag kan dock tänka mig att det inte blir bra |
|
| Tack för tipset! Det blir till att testa! Kommer hålla mig ifrån plasten. | |
| Hur har det gått? | |
|
Har gjort rent allt med en sån där duk som man kan putsa instrumentbrädan med, kommer inte ihåg vad det heter. Sen har jag putsat med tandborste för att få bort smuts i vinklar och skåror. Asså nu låter det verkligen som nyckeln är jääääätte risig men så illa är det inte. Autosolen har jag inte införskaffat ännu. Denna veckan har det varit så mycket jobb. Men det kommer! |
|
|
I-landsproblem! :-)) *ursäkta offtopic* Mvh Ferenc |
|
|
Vi bor i ett I-land, problem blir så stora såsom man gör de:) Tops&skål! Asken |
|
|
Autosol gjorde det precis som jag ville ha det! Blev jättebra! |
|
|
Ja det funkar skit bra men dock tar det inte så långtid innan det blir lite sunkigt igen.. det är väl någon typ av mässing legering antar jag.. Men det är bara o ta fram autosolen igen när det krävs. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.