|
|
|
|---|---|
|
Hej är det någon som kan svara på vilket moment topplocksbultarna skall dras till M20 2.5liters 12v motorn? Samt vart man köper en sotningssats till denna utan att bli ruinerad? På BMW kostar en sotningssats 2322:- Det tycker jag är ett rån!!! Wengen | |
|
jag fick mitt genom bmw! så ring till dem... glöm ej att vinkeldra toppen sen bara... jag betalade 1200 för en sotningssats hos en om renoverar/trimmar motorer! Ska det vara på det viset?! |
|
|
Här hittar du nog momenten som du söker! Länk Mvh |
|
|
Bultarna på M20 ska dras 30 Nm och sedan 2 gånger 90 grader. Länk |
|
|
De e nästan som bäckis säger...Börja först med o skruva i alla bultarna för typ hand..Dra de sedan typ 10-15Nm(i rätt ordning!!!)Vänta sedan 30min....Dra de sen till 30Nm....Vänta sedan en timme(så packningen "sätter" sig)Dra sedan först 60 grader, sedan ytterligare 30 efter en stund.Så skulle man göra på min 323i E30... |
|
|
Jag har använt mig av orginal bultar och fått instruktionerna av BMW. Gäller alltså sträckbultar, inte gamla 6 kant.(som ska kastas bort)Dra först 30Nm, därefter 90 grader och tillsist 90 grader igen. Sista dragningen känns det rätt tungt, men så är det. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.