|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en 535:a (e28) i för någon dag sedan och den fantastisk att köra med, men emellanåt när man get järnet och lägger i 2:an så dör den i ca 0,5 sek. någon som har en aning vad detta kan bero på? Jag tänkte börja med att byta bränslefilter... | |
Gemini__ |
Hade ung. liknande problem på min förra 535:a. När jag accelererade fullt blev bilen orkeslös på högre varv, för att sedan "skjuta" på igen. I mitt fall var det bränslepumpen som sitter vid tanken som var defekt. Mvh: Thomas |
| Har samma problem i min och det är precis som för Gemini__ pumpen i tanken som är defekt. Symptomen märks när man har mindre än ca 30 liter kvar. | |
|
På fullgasväxling sker samma sak för mig, men då behöver jag bara stänga av antispinnsystemet. Om du har antispinn så testa att koppla ut det... /Manray/ |
|
|
Kan oxå vara en smärre konstruktionsmiss pga att jag har den tendensen,bytte bränslepump i tank o kollade upp huvudpumpen=ok.Bränslefiltret är naturligtvis oxå bytt.. Det blev bättre men fortfarande händer det att den "dör"vid mindre än 20liter i tanken...(fullgas acceleration). Antispinn har vi inte pga dinosaurieteknik :) Mvh Janne. |
|
|
Tack för svaren! Jag var lite rädd för att det var bränslepumpen! Hur långt räcker orginal 535 pumpen (för framtida turbokonvertering)! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.