AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
866

Vilket pris 523ia-00 vid försäljning?

Visa användare
133
SKii
Volvo V90 D4 aut -17
Volvo V70 2,4 -02
Hej

Har kommit till beslutet att sälja min e39 523iaT -00 och skulle höra efter vad man skall begära för en sådan. Är inte ute efter någon "drömförsäljning" utan mera en vettig affär för både mig och köparen.

Lite info om bilen:
*Svartmetallic med cromelister
*27000 mil
*M-sportstolar/klädsel i svart skinn men elstyrning och minnen i väldigt bra skick. Träinlägg i kupén.
*Automat
*Taklucka i glas
*Business-ljudpaketet
*Xenon
*Avtagbart drag
*Sommar och vinterdäck
*Nybesiktigad och skattad
*Nyservad inkl. alla filter, stift och olja
*Ej rost
plus övrig seriemässig utrustning

Saker bytta det senaste året:
*Vindruta
*Kylare
*Viskokopplingen
*Plastdelarna inuti strålkastarna
*Baklucka rostlagad och lackat av lackfirma.
m.m

Bilen är intagen ifrån Tyskland 03/04 och har 2 ägare innan mig. Första ägaren var en man som hade bilen som tjänstebil upp till 10.000mil, bytte in den efter 3 år på samma firma (Stor Bmw-återförsäljare) där sedan ägaren innan mig köpte den. Han har haft bilen som pendlingsbil mellan Stockholm och Skövde därav miltalet. Finns all dokumentation om sevice m.m. Bilen går kanon i motor och låda och drar inte ens den berömda oljadroppen mellan sevice =).

Om ni fortfarande är vakna efter denna länga läsning så får ni gärna ge era seriösa förslag på vad kan begära för bilen.

Tacksam för svar
//Jonas

Visa användare
133
SKii
Volvo V90 D4 aut -17
Volvo V70 2,4 -02
Vet inte om det påverkar priset något men glömde nämna att bilen har regnsensor och restvärme också.

//Jonas
runt 50k skulle jag prova med, det är inte mycket men 27 000 mil och ingen facelift gör inte försäljningen lätt.

Det vimlar utav objekt idag, se till att annonsen är fin med många bilder (fast med tanke på hur utförligt du skrev här bör det inte bli några problem).
Vet inte om det hjälper dig i din värdering, men jag fick för några veckor sedan erbjudande om en 523ia 00 (ej kombi) med 21500mil, svsåld, SCHiin, avt drag och 18tummare. Skulle vara helt utan rost enl säljaren. Kommer inte ihåg den exakta utrustningen. Hursomhelst skulle jag få den för 40000.

Visa användare
133
SKii
Volvo V90 D4 aut -17
Volvo V70 2,4 -02
Tack för hjälpen =)

Hade tänkt mig ett mellan 45-50 000. Får testa att lägga ut en annons och hoppas att någon vill köpa den.

//Jonas
zy
147
zyxon
BMW M3 3.0 -93
BMW Alpina B10 4.6 v8 -01
BMW 635CSI manuell - 84
BMW 530i -05
BMW M4 Coupe Competition-17
45-50k låter som en bra början. Över 50 så blir det svårare att få den såld. Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.