AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.184

530d eller 535d E61 - Vad är skillnaden?

Li
40
Lindhardsen
535d Touring 2005
Hej på Er!

Är sjukt sugen på en 535D, men får ändå tänka lite på stålarna, så nu har jag börjat titta lite på en 530D också.

Min fråga är:
Är det någon annan skillnad än motorn på dessa 2 modeller? Alltså får jag mer än bara mycket extra hästkrafter för de extra pengar som 535'an betingar?

Är inne på dessa 2, och vill jo helst ha 535'an, men i detta fallet är det jo 100k i prisskillnad...
535: Länk
530: Länk

Vad tycker ni?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den stora skillnaden mellan 530 och 535 är ju motorn, sen finns det säkert en andra saker som skiljer samt att 535 eventuellt har mer standardutrustning men där är jag osäker.

Båda är vältutrustade men 535:an M-sportpaketet som för de flesta är värt en slant. Trista eftermarknadsfälgar med åretruntdäck på 530'n hjälper ju inte till att få ut ett bättre pris...

Sedan har ju 530'n har ju rullat 5000 mil längre även om motorn endast rullat 5700 mil. 535 står ju hos en handlare vilket också brukar betyda ett något högre pris då garanti och finnansiering är möjlig.

Om prisskillnaden i annonserna är relevant är svårt att svara på för det handlar ju i slutändan vad de faktiska priserna slutar på. Spontant så känns annonsen på 535 mer seriös men det behöver ju inte vara så i verkligheten.

___
//Ulf
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

535d e riktigt läcker:)
Li
40
Lindhardsen
535d Touring 2005
Har redan varit och kollat in 535'an, och visst är den skön!

Dock tycker jag att priset är lite för högt, om man ser bort ifrån allt "lull lull", som visserligen är extra skön lyx, men som samtidigt är långt ifrån "must have".

Man man få ner priset på 535'an lite, så är det jo inget att fundera på. Annars kan jo 530 vare ett intressant köp den med.
Bi
3.797
Bianca

Håller me dig,få ner priset lite på 535an så blir de hur bra som helst..silvermet+M-pkt e så snyggt...Utan M-pkt ser den så "naken/ful" ut,enligt min mening....+ svart till på köpet:(
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Försöker också intala mig att silvermetalic är snyggare (troligen för att utbudet är större), men det är svårt. När en svart E61:a med M-paket kör förbi på gatan så är jag nära att trilla omkull varje gång.
Bi
3.797
Bianca

Utbudet e nog inte större...

tror de finns betydligt flera svarta än silver..svart e betydligt vanligare..men de e bara va jag tror..kan ha fel...
Li
40
Lindhardsen
535d Touring 2005
Ja, då är det klart... Så är man stolt ägare till en underbar 535d från 2005 :))
vilken blev det? gratuelar till en otroligt fin bil:)

When batman takes a vacation he does the Gumball
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Grattis! Undrar också vilken det blev. Den silvriga för 315' och maxad utrustningslista?

Var också inne på 535 spåret ett tag, men nöjde mig med en 530i -06.
Li
40
Lindhardsen
535d Touring 2005
Nu är jo länken borta från Blocket, men ja, det var den silvermodellen med maxat utr. från Hoffsten Motor.
Är så jäv... nöjd, även om att det inte blev mycket rabatt. Så är det väl när man måste bli av med sitt inbyta också.

Oavsett, än så länge känns det super bra, och jag är helt övertyggat om att vi kommer att vara glada för den i år framöver! :-D

Fast det känns lite konstigt nu... Får jo f.. börja läsa instruktionsboken för att förstå hur alla funktioner fungerar! Undrar om bilen är för avancerat, eller om det är jag som börjar bli för gammal???
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag tror du är för gammal.
Li
40
Lindhardsen
535d Touring 2005
Det var ikek det svar jeg var ude efter - men du har sikkert ret :-(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.