AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
822

Cd-växlare till E38

Ma
80
Mach1
740iA-97
325icab-95
523itour-00
525itour-95
525itour-02
316ia compact-95
Alpina B10 4,6-00
Jag har en E38 -95 med cd-växlare monterad.Har haft bilen i 2 år,och har fram till nyligen nästan enbart spelat "hembrända" skivor.Helt plötsligt så la växlaren av,och det stod bara :cd-error på displayen.Jag skruvade isär den,smörjde lite stag+kulisser m.m.Det blev ingen skillnad,så jag provade med en annan som jag hade liggande.Då funkade det för det mesta,men konstigt nog blev det sämre ljud på dom skivor som låg i "mitten"på magasinet,och ibland hängde växlaren sig.
Då plockade jag isär även den nya,och såg att positionen på läsaren inte var lika.Det verkade precis som att växlare 1,den som inte funkade alls,har svårt att lägga sig i startläge.
Men nu som sagt verkar det funka med den "nya"växlaren,men inte helt felfritt.Om jag bara spelar "riktiga" skivor,funkar det helt perfekt.

Så egentligen vad jag undrar är om det ska funka att spela brända skivor??
Har verkstad själv,och sett att dom flesta bilar ligger det brända skivor i,oavsett årsmodell,och jag har inte hört att nån har haft problem tidigare.

Tacksam för tips.Antingen på annat bränningsprogram eller fabrikat på skivor.
Eller bara tips på erfarenheter från nån annan som känner till problemet.

Annars tacksam för tips på en bra FM-sändare till mp3 spelare eller nåt!Jag har en sen tidigare,men måste lägga den i baksätet för att få bra mottagning.Antagligen för att radioantennen sitter i bakrutan!!!

/mach1
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Olika läsare har olika känslighet för brända skivor så för att minska problemen;

- Använd bra skivor (tex Taiyo Yuden)

- Bränn med bra brännare (tex Pioneer)

- Bränn med låg hastighet
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
mitt problem är att kasetten inte ploppar upp samt att no disk visas??
Hade själv bekymmer med växlaren i min E38 när jag köpte den, den funkade bara ibland, och ibland kunde man inte få ur magasinet heller, felet var att en av strömkablarna som går in i botten på växlaren i bagaget hade ärgat så pass att det var väldigt dålig kontakt, orsakata av vattenläcka in i bagaget genom dålig packning vid baklampsarmaturen...
Lödade om det hela och bytte bakljus mot nya original, och nu har allt funkat perfekt i 6 månader.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.