|
|
|
|---|---|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har en 323i E30 som jag rustar upp inför våren (fixa oljeläckage och se över / förbättra bromsarna) men vet om att jag kanske behöver lyfta in och ur motorn några gånger i framtiden. Jag skulle vilja förenkla lite för mig och skulle vilja "öppna" upp fronten. Ta en titt på bilden nedan som visar karossen i fronten. Länk Jag skulle vilja ha allt eller delar av det rödmarkerade demonterbart - se bild nedan. Länk När jag tittade närmare idag så verkar det vara svetsat fast på en hel del ställen. Är det någon som gjort dessa delar demonterbera (vilket gör att man bara kan "skjuta in/ur" motor+växellåda)? |
|
borra ur svetsarna eller kapa, de e enda lösningen, finns fler som gjort det, kolla runt lite på projektforumet på PPF där har ja sett det iaf. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Tackar, ska kolla/fråga runt lite på PPF - de som hänger där har ju större benägenhet att göra dessa ingrepp :-) Ok, ska ta mig en titt om det är bara några punktsvetsar men minns jag rätt så var det än bara det på vissa ställen. Kapa bort är nog inga problem :-) Däremot funderar jag på hur en lösning ser ut med fronten demonterbar. Funderar på att skapa skruvförband av något slag - vet dock inte om det finns utrymme. Tyvärr så sitter ju motorhuven, kylaren och strålkastarna och lite mer fast i denna del av karossen - så man villjuha viss stabilitet i det. Annars kunde man ju haft ett bra buntband bara :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.