|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Som nybliven ägare till en BMW 745 ia 2002 har jag ett par frågor. Navigatorn verkar strula lite (är den CD-baserade Navi Professional), ibland när man kör visar den inte kartorna utan skärmen är bara svart, för att nästa gång man är ute och kör fungera klanderfritt. Någon som hört talas om detta? Den förra ägaren påstod att TV-tunern vart utbytt mot en digital, men att efter ett batteribyte så skulle minnet återställts. Därför visades bara de analoga alternativen i iDriven. Har svårt att tro på detta, men på vilket enklast möjliga vis kan man kontrollera om tunern/modulen är utbytt? Sedermera har jag även läst i manualen om Carsoft/Keymemory funktionerna som går att ställa in för olika funktioner. Bl.a att man kan få en signal som ljuder när man larmar bilen samt att det infällbara backspeglar automatiskt fälls in. Var hittar jag dessa inställningarna? Har letat i manual och i iDrive- menyerna. Tack på förhand! | |
|
Svart navskärm har jag haft någon gång på vår e60 och det är mjukvaruproblem. För videomudulen, titta efter viket reservdelsnummer du har, gå in på www.realoem.com och slå in nummret. För E60 är moduler för fordon efter 09/2004 digitala och tidigare analoga (gällande europamodeller). Bör vara liknande för E65. **BMW-ägare i 29 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Välkommen till en himmelsk biltillverkares bättre platser för upplysning:) E65 och framåt är stora strömslukare så en ctekladdare rekommenderas att nyttjas minst ett dygn per månad vintertid, den finnes på clas ohlsson, 500kr. När strömnivån faller kan diverse funktioner fallera av och till. Det jag rekommenderar dig till är ett besök hos den lokale aukt ÅF, undersök om en uppdatering utav programvarorna kan vara lämplig samt där kan även alla de funktioner du önskar programmeras. Det är icke så enkelt att bara byta delar när det finnes en komplicerad plattform med många olika versioner av delar och programvaror som skola fungera tillsammans även om det fungerar tillslut. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.