AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
813

strul med sätesvärmare

Jo
19
Johanj87
Bmw 740ial -96
Jag har problem med sätesvärmaren på förarsidan på min Bmw 523i -96 (e39)a sedan. Om man slår på den lyser lampan för sätesvärmaren i 2-3 sekunder (sätet blir aldrig varmt) och slockar efter det oavsett om jag har den på hög eller låg nivå. Någon som kan hjälpa mig med det här?
Vore tacksam för svar! MVH Johan

Ride Hard, Die Free
Jag har precis samma problem med min fast jag har inte brytt mig om att utreda något om det ännu.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det är rätt så lätt att forstöra värmen i stolarna.Om man t.ex. vilar sitt knä lite hårt på sittdynan,då är det stor risk att man trycker sönder värme-kretsen i stolen.Om du har tur,så kan det kanske vara säkringen eller att kontakten under stolen har kommit isär.
M.A. är slingan så känslig alltså att det kan gå sönder bara man lägger knät i stolen?!
Kan man lappa ihop slingan igen isåfall eller måste man byta den?
Har du någon aning om vad det kan kosta o få det gjort?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Indikeringen uppför sig så om det är avbrott i kretsen antingen under solen eller i stolen.
på skinnklädsel så är värmeslingan fastsydd i skinnet ej ytbytbar, man får lägga i en universalslinga istället , sadelmakare brukar pyssla med byta ev värmeslingor.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Om man bara vilar knät där så är det ingen fara.Men om man sätter ned knär,och lägger kroppsvikten på knät.Så är det stor risk för att slingan går sönder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.