AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
966

hemlig växellåda e30 ?

hejsan , har en bmw e30 320 som jag plockat ner låda och motor på. till min förvåning satt det en m20b25 motor i :P men frågan är va det är för låda, finns inga stansade nummer elelr ngt i den mer än ett nummer som säger AMB 011607

kanske går att läsa ut något ur detta eller går det att se på ngt annat sätt? mvh emil
Har du särat på motor/vxl-låda? Letade också nummer på min gamla växellåda och hittade det till slut då jag plockade ned den då det satt på insidan av sprängkåpan!

/ Micke

"I love the smell of diesel in the morning"
får kila ut i garaget o kolla , ja lådan är bortmonterad :) återkommer om jag hittar något :) tack
nu har jag skrapat den på olja o diverse gosaker, men kan absolut inte hitta ngt. inne i kåpan är det ju svart som natten så får nog kasta in den i hetvatten en sväng om jag ska se där, men skrapa med fingret ett varv utan att hitta ngra nuffrer stansade, inga fler ideer? :D mvh emil
Okej, kanske gömmer sig därunder. Har ett tvättråd för smutsiga vxl-lådor, först avfettningstvätt och sedan syratvätt(jag använder oxalsyra). Se före- och efterbilder på bild 11 och framåt på denna sidan: Länk

/ Micke

"I love the smell of diesel in the morning"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.