|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Insignia är ordentligt snygg! Syggaste mellanklassaren sedan Alfa 156/159? Hoppas nu man bara har byggt in lite kvalitet och känsla under skalet också, samt fixar lite trevliga motorer. Jag tillhör också fan-skaran av gamla Oplar, och suget blev ju inte direkt mindre efter Gasar-Magnus bilder. Så det vore väldigt skoj om Opel kunder rycka upp sig efter två årtionden med nästan enbart skräp. Är väl bara Kadett GSI 16V och Omega 3000 24V som levt upp till de coola modellerna från 70-talet. Ja, och överdängaren Lotus Omega förstås. ------ BMW CS #04839 |
|
| Detta tror jag blir en mkt prisvärd bil...den me V6.an och 4wd och helst kombi som kommer sedan. | |
|
Sedan =) BMW e lag |
|
|
Var o klämde på Insignian i eftermiddag och säga vad man vill om Opel men göra sköna stolar klarar dom inte av! Annars var den en riktigt trevlig bekantskap dom har gjort en rejäl uppryckning när det gäller kvalitetskänslan i reglage o inredning. Lite konstig prissättning dock. 2.0 Turbo med 220 hk 288.500 hamnar ju väldigt nära 325i E90. En visningsbil landade på 312.800 med lite lull-lull som läder. Då känns ju 2.8 Turbo med 260 hk och fyrhjulsdrift för 319.800 vettigare. |
|
|
Hur var komforten övrigt da? kändes den som en 5 serie inuti? BMW e lag |
|
|
Här är en annat märke som ochså kommit upp sig, tycker den är helt ok. Länk BMW e lag |
|
|
Lite roligt på skodas hemsida, du kan göra en egen reklamfilm för skodan =) Länk BMW e lag |
|
|
cstjawa: Den har en bra bit kvar till 5-serien. Stolarna är ett stort minus. Har inte provkört än, kändes meningslöst att ge sig ut mitt i rusningstrafiken. |
|
|
Ska i vilket fall bli intressant att se om Opel kommer få fart på försäljningen. Klart snygg bil! //Stefan |
|
|
Helt sant StefanL , där av att jag startade tråden för Opeln är riktigt nice. BMW e lag |
|
|
Clubsport => Intressant det du säger om stolarna. Opel har nämligen koncentrerat sig extra mycket just på stolskomforten när de utvecklade Insignia. Har för mig att det var ett helt ingenjörsteam som sysslade med utvecklingen tillsammans med ortopeder osv. Mvh/ Niclas |
|
|
Tycker att Insignia verkar helt klart intressant. Hörde att styrningen var rätt såsig, inte mkt vägkänsla. Kan kanske ha med att den är felhjulsdriven. MEn jag ska åka upp o testa den själv, tror att kombin blir mest intressant. |
|
|
Åkte mycket Opel som barn under 80-talet och minns favoriterna Monza, Manta, Kadett GTE. Vi hade en svart Kadett med alufälgar i guld och svart med hisnande 115 hk. Jag var en stolt grabb då. Men har också kört mycket nya Opel-bilar från 1995 till idag, Omega, Astra, Corsa, Zafira och det är verkligen inga bilar man väcker grannarna för. Tråkiga, plastiga och surriga bilar hela högen. Det är kul att se Opel bygga en snygg bil igen, hoppas det går bra för den nu. Skall provköra när möjlighet ges. |
|
|
Heden: Åfn, dom var hårda och inte alls bekväma med ett väldigt markerat svankstöd. Ska provköra den nästa vecka, lite lättare att bedöma när man kör. Men det var synd på en i övrigt väldigt lyckad bil. |
|
|
Ska ochså ta mig en tur i den å se vad som bjuds. Fruga e i ´´ha tankar´´ hehe. BMW e lag |
|
|
Jag o farsan provade en Insignia med 220hk-motorn. Gillade den starkt. Motorn protesterade inte med en vibration vid segdragning, chassiet svalde alla potthål på dålig väg, o styrningen kändes helt OK. Fast o andra sidan är jag inte så "sportig" av mig... |
|
|
Jag hajade till själv när jag såg reklamen för den på tv, var tvungen att gå in på deras hemsida och kolla närmare. Fast jag ligger inte i riskzonen då Opel är ett av två bilmärken som jag dyrt och heligt lovat att aldrig mer äga. Som Asken skrev först kom MB CLS sen Passat CC och nu Insignia och designdragen är mer än tydliga. |
|
| Var och kollade på den i lördags..Insignia och blev besviken,såg mycke bättre ut på bild och baksätet va ju ett skämt=klastrofobikänsla.kombin blir nog bättre.Bagageluckan på sedanen ser ut som ett 70:tals överhäng som på en gammal Oldsmobile. | |
| Inte alls fel, har själv varit ute och provkört modellen. Går mycket fint. Frågan är bara vad andrahandsvärdet kommer att hamna på efter ett par år. | |
|
Ja, man får verkligen hoppas att stolarna är bättre på Insignia än nuvarande Vectran som just Insignia ska ersätta. Kör en -06 Vectra 2.0T som tjänstebil. Rätt så prisvärd och stor bruksbil i det stora hela, dock totalt värdelösa stolar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.