|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på o byta till en lite nyare kärra, nämligen en 330 05-. Vad tycker ni som kör just 330 E90 om era bilar? Nåt speciellt man ska se upp med? Den som ligger närmast till är en sv-såld 05 med 10k mil på mätaren, välutrustad! Mvh Peter | |
|
Har inget negativt att säga om min 330, nästan lite synd att byta bort den snart. Det enda jag kan komma på är att den är lite spårkänslig beroende på dom bredare bakhjulen. Ljudet när man startar upp bilen är svårslaget. |
|
|
En kanonbil! Njuter varje meter så länge inte RFT sitter på. Jag har kastat dessa och har därmed inget ont att säga. Kommer att ha kvar min bil länge! Ljudet i de övre registren är det inget fel på heller ;) |
|
| Clubsport: Då byter du in din bil förstår jag? Vart hamnar den sen? lr är den till salu? :-) | |
|
peddan: Den hamnar på M-Bilar i Västerås. Allting är till salu till rätt pris..! |
|
|
Jag kör en 330i -05 som gått 6000 mil sen jag köpte den -05. Jag tycker inte att kvaliteten i BMW är lika bra som tidigare. Jag har haft 6 st BMW (3 och 5 serier) men nu tycker jag inte att BMW är värd pengarna och det blir inte en BMW igen förrän det känns som att de är värda pengarna. Jag hade tänkt byta 2007, men eftersom jag vill ha en rak sexa, bakhjulsdriven och manuell så finns det inte så mycket att välja på. Det slutar nog med att jag under våren byter till en Audi quattro om jag inte hittar ett bättre alternativ. + Motor, styrning, bromsar - Sämre kvalitetskänsla, väghållning |
|
| Jannegt, jag förstår inte hur du kan sätta minus för väghållningen. Just väghållningen är nog det bästa hos E90. | |
| Nockenwelle, jag kör på RFT-däcken och jag misstänker att det är de som är boven. Vad som verkligen irriterar mig är om jag kör över skarvar i kurvor så känns det som bilen hoppar lite i sidled (lite som i en gammal amerikanare med bladfjädrar), vilket jag aldrig har råkat ut för i de tidigare BMW som jag har haft. Om jag hinner byta däck innan jag säljer bilen ska det bli intressant att se om problemet försvinner. | |
| Jag upplevde samma sak med mina RFT. Essingeleden har många skarvar har jag märkt ;) Det är som att byta bil när man byter däck så byt snarast om du kommer behålla bilen ett tag. Håller med Nockenwelle - Det är inte många svenssonbilar som hänger på en E90 i väghållning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.