|
|
|
|---|---|
|
BMW E36 328 touring -96 ABS & ASC lampan lyser konstant. Verkstaden får ingen kontakt med styrboxen vilket gör att jag ej får någon diagnos. vad göra? /J | |
|
Åk till en riktig verkstad som kan mäta ABS givarna för hand. Till 99% är det givare som spökar när det gäller trasig ABS. (Med riktig verkstad menar jag en som klarar av att göra saker utan dator) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Börja med att hänga av batterikablarna och lägg ihop de lösa kablarna några sekunder, sedan väntar du 20 minuter innan du sätter tillbaka kablarna på batteriet. Det kan lyckas bättre med ett annat diagnosprogram tex. eller annan verkstad. Är bilen import ?? Inga andra konstigheter noterat ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| har du varit hos bmw verkstad? | |
|
Har redan provat att släppa på batterikablaget 20 min. Nej det var en ej BMW verkstad men en som brukar serva BMW bilar. Han är "erkänd" duktig på både BMW och Audi. Har 6 mil till BMW verkstaden..... /J |
|
|
Hastighetsmätaren går ju på vänster bak. så funkar den kan den uteslutas. /Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.