|
|
|
|---|---|
|
Hejsan är bara lite fundersam över en detalj.. igår kväll så startade jag bilen för att köra, så lyste ratt lampan efter nån sekund, lyste hela min bilfärd, tror det skrev nåt om active styrning samt det är inget farligt att köra men besök närmaste bmw verkstad. Imorse skulle jag köra ut till jobb så lyste den inte mer, gav inga fel signaler alls, tycker det va märkligt, ringde en bekant på bmw. Han nämnde att det har uppstått på vissa 6 serie men felet försvinner, och oftast är det så, att drar man ratten fullt ut till vänster och till höger så kan det försvinna, inget farligt säger han, men vi kan söka o kolla vad som hänt... BMW - Bil Med Wingar | |
| Jag har fått samma varning de gånger batteristyrkan varit låg, men försvunnit efter en körning typ. :) | |
|
jo jag har kört nu en del sen igår men den lyser inte alls..men jag vet även att mitt batteri måste bytas, så jag kommer nog göra det till helgen... tack för svaret.. BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Du "nollställer" activa styrningen genom att ge fulla utslag åt repektive håll, Brukar behövas efter att batteriet varit bortkopplat/urladdat. Det har även hänt mig en gång vid sträng (nåja, -22) kyla. |
|
|
Ja jag ska nog byta batteri till helgen, fick prisförslag, ligger på ca 2000:- för 6 serien... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.