AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
985

Var köpa repkit till aut.lådan?

Jo
95
Johan 525
535i AC Schnitzer S5 -91
hej!

Har en gammal trotjänare som haft växlingsproblem. Den slutade att dra helt och hållet och oljan luktade mök. Bytte låda (4hp22) en fungerande beggad var det skall tilläggas.
Och nu står den åter avställd och skäms med samma fel igen. Har ju nu två lådor varav en ligger löst, så nu tänkte jag prova att renovera den själv. Har googlat, men hittar ingen handlare som säljer kit med lameller och allt, bara en massa firmor som kan göra jobbet åt mig..

Tacksam för hjälp i denna fråga!
Länka gärna!

Mvh//Johan

Har man effekt, behövs ingen finish.
Du kan väl inte ha kört sönder 2 st automatlådor bara sådär... ???

Hur många mil hade dom på nacken igentligen ???

Automatlådor är så känsliga på oljenivån, får inte vara för lite och inte för mkt, ibland också viktigt med exakt rätt olja..... kolla under länken i menyn till vänster Gör-det-själv sen Mekartips hur man fyller i rätt mängd olja i lådan...
Jo
95
Johan 525
535i AC Schnitzer S5 -91
Jo tydligen, för i den första råder inga tvivel om att lamellerna gått. oljan va nästan svart. Antagligen så var lådan på upphällningen redan när jag köpte bilen.
Sen köpte jag en "fungerande låda" här på säljes. Det kan ju faktiskt vara så att den lådan också sjöng på sista versen när jag skruvade i den, svårt att veta med beggat liksom. Oljan såg iaf frisk ut och tro mig, jag har kollat oljemängd/kvalitet NOGGRANT under hela tiden jag haft bilen.
Har bara en jävla otur jämt och ständigt..

Har man effekt, behövs ingen finish.
Otur i så fall..

Rep kit till växellådor är inte billigt kan ja lova dig :D och du kan få tag på delar... du har ba sökt på fel sökord..

Sök på till exempel - ZF transmission parts
Ja kollade lite snabbt nyss, kolla in den här sidan ...

Länk

Annars ring dom och fråga fint vart du kan få tag på det om dom inte har det..
Mu
616
Mustang

540iat -94
Jag köpte lamelleler och annat till min 5hp18 för något år sedan, tillgången var inget problem priset var kanske inte så billigt.
Det var från en firma söderut LTM eller LGM eller nåt sånt minns inte u på rak arm.
Jo
95
Johan 525
535i AC Schnitzer S5 -91
Tack för svaren grabs!

Det blir väl att fortsätta simma i begagnat-träsket som det ser ut. Tänker inte spendera bilens värde på en växellåda. :)

Vill ju liksom inte skrota ner den heller, för den är helt rostfri och en pärla i övrigt. Köpte en golf 2:a för att kunna kuska till och från jobbet.. Brr! Tysk den också javisst, men bmw har en tendens att skämma bort sina ägare med en oslagbar komfort, oavsett ålder på kärran. En gång bmw, alltid bmw.. det är inte bara bullshit! :)

Mvh//Johan
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Under 3000:- för ett komplett rep-kit till en 540-låda tex. Det är väl inte dyrt?
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Har du kollat ebay?
Länk
Lars
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.