AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.331

Finns det en Audi sida?

Sida 2 av 2
Hur många hästar hade din Audi och hur många har din Bmw?

T_J
En Audi V8 har 280hk/400nm, fyrhjulsdrift och en _rejäl_ matchvikt, inte så konstigt att BMW`n går snäppet hårdare.

Jag säger det igen, att jämföra Audi vs BMW kvalitè blir 0-0, båda märkena racklar lika mkt..

ps. att en bil jävlas är inte bilens fel, det är ägarens men i de flesta fall den förre ägarens fel.
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
T_J

Audin har väl bara 80 kilo mer att släpa på jämfört med en M5;a iallafall.

MM
T_J
För det första tycker du att 80kg`s viktskillnad är lite?
Jag känner då direkt skilnad om det sitter en passagerare bredvid mig på ca 80kg eller om jag är själv i bilen.

Jag tror att M5`n är minst 100kg tyngre än 540`in, så då skiljer det absolut minst 150kg mellan Audi V8 och 540 E34.
På E39 skiljer det i varjefall 150kg mellan en 540 och en M5, 540 tjänstevikt ca 1690 och ca 1860 på M5. Det kan nog härledas till grövre tilltagna grejer såsom drivlina mm.
Eddy
Håller fullständigt med Niklas,ni som klagar över Audi är märkes fanatiker.Någon här skrev att ingen bil är felfri och det stämmer,alla märken har sina problem.Men BMW`s reklam med körglädje är lite överdriven för så roliga är dom inte att köra.Tex 316i vad är det för körglädje i en sådan?fråga mig,min sista BMW var en 318i-97 och den var inte rolig.Nej gamla 02,E21,samt E30 det var roliga maskiner.Min gamla M3 E30 kommer jag aldrig att glömma,men det var då det.N iclas det finns en audi sida i tyskland audi80.com mkt bra sida samt massvis med länkar till andra audi siter.Förresten tycker jag att du är den enda som erkänner att du har problem med din M3:a det är strongt.
Eddy.. bra att nån är på min sida då:)
Jo det är ju sant att alla bilar har sina brister.
Vissa mer och vissa mindre.
Jag håller på för fulllt att leta en ny bil just nu.
Har tittat på en porsche Boxter.
Fan vilken fin bil det är.
Men men det är en annnan historia.

at
140
ataim
523i -98
jag har en 523i, en audi 80 o en annan VW.
Audin e lite kult, en förgasarmotor från -87. Går snålt -den är dock seeeg.
Men billigare bil i drift är svår att hitta .
Jag åker essingeleden där snitthastigheten är 23 km/h. Man behöver inte så mkt pulver då.

Audin e klart enklare än BMWn, men fötänar en plats.

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Haha världsrekord i trådlyft!? Sex år gammal tråd!

Man ska sikta på att vara bra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.