AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.327

Finns det en Audi sida?

Sida 1 av 2
Hejsa jag undrar om det finns en liknande Audi sida i sverige skulle vara tacksam för svar.
Tack på förhand.

Länk

/Micke
ma
48
mackett
528iA Touring -97
Ja, det gör det, men den är inte lika bra...
adressen dit är:
Länk

aldrig mer Audi!
-:BeeMWe:-
Min syrra har en Audi 80 med minsta motorn... Den maxar 80 km/h när hon drar häst (5ans växel är att glömma, bilen orkar inte hehe).

Z34EVER
Gaaah, Audi borde förbjudas! :/

///Z34EVER
Äh, Audi är fina bilar. Hur dom är att köra vet jag dock inte, men designmässigt så är dom snygga.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Audi 80 med minsta motorn är kanske inte konceptet för hästsläpsracing! :) Vid släpdragning är alltid bakhjusdrift (eller fyrhjulsdrift, såklart) att föredra. Saftig motor är inte heller fel!

Tjejen drar hästsläp med två hästar bakom 735i 87:a (manuell) och då finns det risk för att man glömmer bort släpet... otroligt bra dragbil med andra ord!

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
quixotic2: Näe jag ville bara klanka ned på Audi lite, med 2.8 motor så kan man nog lägga i 5an på den iaf hehe.

Audi gör bra bilar tyvärr har dom tummat på kvaliteten
på senare modeller se på A4/A6s länkarmar.

Min far är inne på sin fjärde Audi skulle nog ha köpt en själv om det inte vore för VAGs servicenivå som är
under all kritik men jag upptäckte BMW i stället.

Kör mässigt är dom inte lika roliga som BMW men vilka bilar är det men schyssta ändå.

Z34EVER tråkig kommentar säger bara S8 6växlad.
min favorit AUDI

mvh Stephan
Z34EVER
Stephan735i: Anledningen till att jag inte gillar Audi är just att kvaliteten inte är så bra som de vill få den att verka, samt att verkstäderna ju är under all kritik. Så länge det är som det är tänker jag definitivt inte köpa en Audi, och varför göra det förresten när det finns BMW? ;)
Designmässigt tycker jag dock att Audi-bilarna är helt okej, bortsett från TT, huga!

///Z34EVER
Z34EVER då har vi samma uppfattning,tråkigt att VAG
drar sinna märken i smutsen mycket klantigt och dom lär sig inte heller se på Motormännens undersökningar
år efter år i botten hoppas på ett uppsving snartast.

mvh Stephan
Z34EVER
Stephan735i: Då skakar vi hand då! :)
Varje år, när VW-koncernens märken hamnar i botten av Ms undersökningar, får man höra från VW-folket att problemen minsann är lösta nu, att de har satt in ny verkstadspersonal, deras datorsystem har förbättrats med mera. Men när undersökningen sedan publiceras hamnar de likt förbannat sist. Någonting måste ju vara fel, frågan är bara vad...

///Z34EVER
Dino
Kom igen grabbar ni kan inte mena att BMW har den bästa servicen för det har de verkligen inte , hade jag inte tyckt om BMW så mycket som jag gör så hade jag nog aldrig köpt en till BMW. Polarn har en Audi A4 1,8 TQ bortsett från draget så är det en jättetrevligt bil att åka , dessutom som Audi ägare får en en låne bil när hans bil ska till service , vilket inte jag fick idag när jag lämnade in min det var t om en fabriks fel som inte skulle kosta mig nånting och jag fick inte ens hyra en bil pga deras J***A sjuka regler så trooo mig man blir förbannad på de ibland.

M-MotorSport
T_J
Vill bara upplysa er om endel saker angående Audi vs BMW kvalitè.
Audi har problem med sina länkarmar och BMW`s från mitten av nittiotalet (och t.o.m framåt!) rostar.
Visst finns det undantag men i det stora hela är det så. Dessa två problem tycker jag är lika generande för båda märkena. Alla bilmärken har sina typiska problem, den finns ingen felfri bil och kommer nog aldrig heller att finnas...
Den som säger annat är antingen märkes-fanatiker eller dum.

ps. tycker generellt inte att mottagandet och servicen på BMW är bättre än på Audi verkstäder, finns klåpare i alla verkstäder.
ma
48
mackett
528iA Touring -97
Min erfarenhet av Audi är att både personalen på serviceverkstaden är skitkass och sen så blev det inte bättre av att toppen (en - 97:s A3:a) havererade efter 6000 mil, plus en massa annat skit som strulade, ABS:en bland annat. Min bror har en -98:s A4 som han mesta dels fått haft på verkstaden.
Näe, tacka vet jag BMW! Personalen är kanontrevlig, bra bemötande om man har frågor eller ska lämna in den på service och det går fort att man får en tid på verkstan.

aldrig mer Audi!
J
146
J
M5 -93
540iA -93
Har haft en Audi S4 chippad till max, mycket rolig bil (tills jag parkerade den i ett träd) men den går inte upp mot en M5 varken i prestanda eller detaljkvalité
men fyrhjulsdriften var bra när man skulle iväg när det var halt.
Gillar Audi men Älskar BMW

/J
Audi.
Jag var nöjd med bilen, men inte verkstaden...

Fredrik M - Z3 2.8
Nej jag tycker inte BMW har bra service.

Jag måste ju till och med ha två för att ha något att
åka med,540in står i väntan på kylsystemspump kommer
ons-tor säger dom litar inte på det.

Den 20/2 i år beställde jag en nyckeln till 735an
och M5 ramp till 540in dom delarna har inte kommit ännu.

På grund av allt strul med 540in,kopplingen rasade 3 veckor efter köpet hos en BMW handlare i tyskland och
allt jobb med att få en rimlig del betald av handlaren
bilen hade genomgått BMWs qualityprogram + har euro+garanti trots det var det många fel på den
så kommer det inte bli någon mer BMW för min del tyvärr vet jag inte vad jag ska köpa istället.

MVH Stephan
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Det finns tre sorters VW; billig=Skoda, medel=folka, dyr=Audi

Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!

Ta och prvkör en Audi innan du kommer med ditt skit snack.
Kan knappt lägga i 5an på en Audi med en 2.8 liters V6:a.
Har haft en sån och den gick som en dröm kan jag säga dig. Ni klagar på Audis kvalite. hur är det med Bmws då? Min M3:a har redan börjat att krångla.
Jag älskar Bmw men jag älskar Audi minst lika mycket.
Ville bara säga,, prova att äga en Audi inann ni öppnar era munnar...

jogge
hade en audi v8-92 före denna.jävlades bara,bytte allt nästan.nuvarande ägare fortsätter att byta grejjer.
gick väl hyfsat tyckte jag.... men går inte att gemföra med 540..tjohooo vad det går.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.