|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon har erfarenhet av lämplig kemi för att fästa upp en modellbeteckning på lacken. Vill ju att den sitter BRA utan att förstöra lacken. Vad använder bilfirmorna och vad finns att få tag på? Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 | |
| skulle tro att det är silikon som gäller. | |
| Kommer inte modell-emblemen med dubbelhäftande tejp på baksidan? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Köpte dubbelhäftande dekaltejp hos den lokala reservdelsfirman. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tackar! Blir ju världens dyraste tejp då jag behöver typ 3 kvadratcentimeter ; ) Vågar man prova med sin dubbelhäftande mattejp därhemma tro. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Jag fick en ny modellbeteckning med min 330 Ci då bagagen lackerades om i samband med att jag köpte den. Där satt som skrivs ovan färdig dubbelhäftande tejp bak på emblemet. Jag gissar att det är en 3M produkt då emblemen sitter så bra som dom gör. Jag fick en 3M remsa till min m-sport vinge till 330n och det var verkligen för kung och fosterland som den satt fast när man väl passat in den. Johan: En mattejp är inte direkt utvecklad för att motstå högtrycksspolning, minus 10 eller för den delen +30 grader. Emblemet kommer trilla av med högsta säkerhet. Länk |
|
|
Bra svar Wendtan, skönt at du är kvar här trots allt ... ; ) Givetvis blir det inte rät om man gör fel! Får väl köpa mig den där dyra tejpen... Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Det finns även en dubbelhäftande tejp av lite tjockare modell som kan duga. Tror att det är Scotch eller motsvarande som gör och den finns på Clas Ohlson för ca en 50-lapp. Den ligger i en kartong och har röd skyddsplast på båda sidor... Och just att den är tjockare gör att den klarar lite konkava/konvexa ytor. Har satt fast min nummerplåt (icke VV utan mindre) med denna och den sitter finfint trots ihärdigt tvättande i somras.... :-D Niklas Fransosen |
|
| Vad du än gör, använd INTE silikon!!! Använder du silikon börjar det rosta! | |
|
kommer inte att använda silicon ,majonäs eller olivolja eller annat suspekt om någon undrar.. Nej jag beställde hem tejpen enligt vår guru på här på AP Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.