|
|
|
|---|---|
| Tjena när ja har tändingen på lyser inte abs-lampan. kan det vara själva lampan som är felet när abs inte funkar?? den har aldrig lyst för mig sen ja köpte bilen märkte det nu när det är halt ute | |
| Det kan ju vara så enkelt att föregående ägare tagit bort ABS-lampan för att dölja fel i ABS-systemet. Tror inte ABS:en slutar fungera pga trasig lampa. | |
|
"Standardfulknepet" för att få en icke fungerande ABS att gå igenom SBP, dvs bortplockande av ABS lampan i instrumenthuset...tyvärr. Visst, inget direkt "idiotsäkert" sätt heller, men ofta missas denna funktion iaf förr i världen hos de stressade SBP teknikerna.. Nuförtiden så kollar teknikerna först om lampan lyser i tändningsläget, gör den inte det så blir det en ombesiktning... En del kopplar denna lampa med t.ex oljetryckslampans stret för att gå ett steg längre i "fulknepen".. Så misstänker jag att det ser ut för dig och din vagn... Mvh Janne. |
|
| ja det är sant. kan ju vara för han själv inte hittade felet. själv kollla ja alla kablar till abs givarna och upptäckte kabelbrott så ja fixa det men det funkade iaf inte. Så ja ska ta och kolla upp ABS lampan jag misstänker att den måste vara hel oxå för att det ska funka | |
| han hade tagit ur ABS lampan!! Funkar nu med en ny lampa | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.