|
|
|
|---|---|
| har satt i en 520vanos i en 525vanos 520 har siemens elsytem 525 bosch men nu till problemet den startar inte bensinpump går inte igång finns ingen ström till spridarna det är ett komplett siemens system styrbox luftmassemätare passar inte det när det har setat bosch system före | |
|
Får jag bara fråga varför man sätter i en 520 motor i en 525? Min bil Länk |
|
|
e34brilliant varför köper man 3st e34or när man istället kan köpa en ferrari? Skulle tippa på att man tar vad som finns om tex orginalmotorn går sönder. Batta Nu vet jag inte exakt hur lika 520motorn är 525ans, men de borde väl vara lika konstruerade!? Borde det inte gå att använda bilens orginalsystem på den nya motor? www.e21.se |
|
|
"e34brilliant varför köper man 3st e34or när man istället kan köpa en ferrari? Skulle tippa på att man tar vad som finns om tex orginalmotorn går sönder." Jag har inte gått och köpt 3 st. E34or på en och samma gång utan den ena är en s.k. sommarbil som jag haft i 5 1/2 år, den andra är slaktad och ska skrotas och den tredje är min fars som jag tidigare ägde. Och inköpvärdet på de 3 bilarna tillsammans är 54 000 kr och så vitt jag vet får man ingen Ferrari för dom pengarna. Men om du vet någon så kan du kanske hojta till? Och även om man fick en Ferrari för dom pengarna så handlar det ju om vad man vill ha eller hur? Och jag tror inte någon Vill ha en B20 motor istället för en B25! Och att man tar vad som finns håller inte i min värld när det gäller motorbyte på en standard 525 -93. Det finns en hel del begagnade motorer till salu och däribland både B25 och B20 motorer. Så att välja en B20 är bara onödigt enligt mitt tycke. Tycker bara att det är tråkigt att folk sätter i en mindre motor i en bil om anledningen är att det var billigare/inte gick att hitta någon annan, därav min fråga varför man sätter i en B20 motor i bil med B25 från början. Så skippa dina kommentarer om "varför köper man 3 e34or istället för en ferrari". Min bil Länk |
|
| jag trodde vi hjälpte varandra med problem inte tjafsar om vad man har gjort och har du inget du kan hjälpa till med du med med dina3bmw så behöver du inte skriva kan mycket väl vara att jag har gjort en groda men jag fick motorn jag provade få ihop 1 bil av 2 | |
| Årsmodell på 'donatorbilen'? Om den är från 01/95 eller senare har nämligen styrboxen s.k. EWS (elektronisk startspärr) som måste ha signal från ett 'chip' i nyckeln via en ringantenn runt tändningslåset. Utan den signalen får du varken bränsle eller gnista.... | |
| elhärvan och styrbox kommer från en 96 520 så det är nog ganska säkert det felet det står kod 15 okänt på datorn frågan är måste man byta box till en 93 94vanos tack för bra hjälp | |
|
Om du ska köra med 96:ans box måste du para ihop den med nyckelchipet.... Enklast är nog om du hittar en box från en bil tillverkad senast 12/94. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.