|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag undrar vem som äger BMW? Wolksvagen äger ju audi, och audi äger i sin tur lamborghini? Men vem äger bmw? Mvh | |
hallgren |
Aktieägarna... (till största delen familjen Quandt) |
|
Porsche äger VW, BMW är också ett moderbolag till andra tillverkare. If it works, don't fix it. |
|
| Familjen Quandt äger 46,6 % av aktierna fördelade på Herbert Quandts änka Johanna Quandt och barnen Susanne Klatten (född Quandt) och Stefan Quandt. Försäkringsjätten Allianz äger 6,52 % medan resterande aktier är utspridda. | |
|
Jag tror "Oscarr" syftar på vilka andra bilmärken ägs av BMW. BMW äger Rolls Royce och Mini. |
|
|
Johanna Quandt som det talas om här i tråden är mycket riktigt den person som innehar flest aktier i BMW, AutoPower stötte på henne när vi besökte IAA i frankfurt 2007. Här är en bild på henne när hon hälsar på några av BMWs högre chefer: --> Länk __ Min bil: Länk |
|
| Undrar om hon rattar Bimmer. :) | |
|
Japp en svart e65 (icke facelift), hon hade chafför. __ Min bil: Länk |
|
| Go for it, k1mzo :P | |
|
Var det inte dottern till donnan på bilden som var otrogen? Skulle ju personligen hellre ragga på en 30-40-åring än en 70-åring. |
|
|
Som sagt: Länk |
|
|
Ehh vafan.. man behöver ju inte använda munnen:) För lite stålar kan man göra mkt! En sopsäck och en P-tidning på ryggen så kanske de även funkar att ha skoj med damer som är 50 år äldre än en själv! |
|
|
Haha, nja dedär med droger skippar jag nog. Då kanske man fastnar i skiten och har man riktig otur förknippar man henne med "den där kicken" och vill göra de om & om igen:) |
|
| Haha, fack henne och hela hennes familjen. Det e deras bilar vi vil ha inte deras pitt :P | |
|
Länk /Udo Dirkelsniff |
|
| Udo Dirkelsniff du är allt bra på att länka, vidarebefodra, o.s.v Stressad eller kanske blyg & anonym rent av, en tanke bara. No hard feeling. | |
|
Udo Googlesniff: Altavistas främste gentleman. Borde finnas ett pris för intelligenta herrar såsom denne. Mvh Asken |
|
|
Exilim: Vital för din ålder? Bra på att länka: Ja Vidarebefordra: ? Stressad: Ibland, men AP är en avstressande ventil. Blyg: Beror väl på samanhanget... Anonym: För det stora flertalet så. Man ska vara aktsam med vad man lägger ut på nätet. /Udo Dirkelsniff |
|
|
Tyvärr lägger dylika reportage ett löjets skimmer över den del av all världens folk som kallar sig journalister, frk. Klatters behov torde inte skilja sig nämnvärt från någon annan kvinnas eller herres intresse för ett av världshistoriens äldsta nöjen, alla religioner inräknade. Däremot har ju hennes släkt haft det goda omdömet att styra och vårda ett anrikt bilmärke samt gått från klarhet till klarhet i den frågan. Aktieägare i Sverige, hör upp ty här finns det att lära av. Deuchtsland über alles, har strukits ur nationalsången? Ot: Vänner av ordning läser idag att Sverige sparar yterliggare i försvaret. Har man någon form av historia i minnet så torde det stå klart att världskrig procentuellt har stor chans att börja vid en ekonomisk nergång som enligt skalan närmar sig recesion. Krig är dåligt för människan men är bra för ekonomin. Slut Ot. BMW äger. The way we see the problem is the problem. |
|
|
Ett tillägg för ordnindgens skull. Rättelse, frk. Klatten. Förvisso var det lågt att filma dessa möten men vari ligger äran att offentligöra dylikt och vari ligger allmänhetens intresse? Män är män och kvinnor är kvinnor, oftast. BMW äger! The way we see the problem is the problem. |
|
|
Udo Dirkelsniff: Ja då var allt glasklart och ett mkt bra svar. Mvh. Exilim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.