|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag undrar vilken motor som passar i en 525 E34 från andra Bmw. Tex från 325 E36, Eller om M50 motorn passar? Tack på förhand Mvh//Erik | |
|
M50 motorn passar som handen i handsken. Den sitter ju där original. Motorer som passar är M20, M30, M40, M50, M60, S38B36 och S38B38. |
|
|
Motorn från en 3-serie passar troligen, men inte oljetråget. Sen är det ju frågan om vilken motor som sitter där från början - är det en 12-ventilers M20 (170 hk) eller en 24-ventilers M50 (192 hk)? Det är rätt mycket mer än motorn som skiljer dessa åt. |
|
rsarits |
M60 är inte att rekommendera då 530/540 M60 har bra mycket kraftigare tvärgående rör bakom/under motorn än de andra. Det måste det vara en anledning till. Dessutom är man tvungen att byta låda och förmodligen slutväxel och bakaxlar. Förutom all elektronik. Förmodar att Sxxxxx motorerna skiljer ännu mer, de har ju ännu högre effekt |
|
hängde i en m20 motor från en 320 i min 520. Det jag fick göra var att byta tråg till ett från min gamla 520 motor dock fanns inte alla hål för skruvarna i blockat somm skall hålla motorfästet. Tror det var på höger sidan. fick borra och gänga upp ett hål och lägga en liten distans i det skruvhål där det inte fanns ngt gods att borra/gänga i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.