|
|
|
|---|---|
| Hejsan... Har haft lite olika beemers nu .. en e34, Z3M, och har nu en E36:a har planer på att byta upp mig lite nu ... och det står mellan e46 och e39, vad tycker ni, och varför? jag har alltid gillat de lite störra bmwna men skulle jag hitta en e46:a med m paket o lite sånnt så känns den ganska schysst åxå .... e de bara jag lr märks det lite att e46 e något nyare? kom me förslag /G | |
| jag har ägt båda och kan säga att det beror lite på vad du är ute efter.. en e39a kan du få till riktigt bra pris med en massa utrustning.. e39:orna är mer komort och kör du mkt motorväg är det inget snack om saken.. e46 däremot är mer anpassad för kurvtagning och mindre vägar, dvs mer körglädje :D det beror på hur stor budget du har också och i vilket motoralternativ du är ute efter | |
| Ja, jag gillar ju lite mer glidarstuk även att jag inte direkt åker jättemkt motorväg ... sen verkar det ju inte finnas många e46or med automat heller... o de vill jag ju ha.. hade inte tänkt lägga mkt mer än 60k ska vara lätt stylad bruksbil så jag vill inte ha någon lågmilare som man måste va jätterädd om! | |
| ör 60k så skulle jag utan tvekan satsat på en e39 med mkt utrustning och bra motor.. för 60k så får du nog bara en snikutrustad 318 eller 320 om du vill ha e46 | |
| Ja precis, för utrustning o lite motor vill jag ju ha iaf ... men sen vill man ju inte ha nån rost o skit heller ... tror du att de går att hitta något sådant ex i den prisklassen ? | |
|
Jag gick från Z3 M Roadster till en 528i -99 och saknar inte M Roadstern ett dugg. E39 är en otroligt skön och komfortabel bekantskap. E46 valde jag bort pga de tidiga årsmodellernas problem med bakaxelinfästningen. Ska du köpa E39 så ska du passa dig för rost och vibrationer. Både sakerna är vanliga och svåra att bli av med. Det är otroligt mycket dålig ex ute till försäljning, att hitta en fin E39 med bra historik är som att leta efter en nål i en höstack. Speciellt kring 60k. |
|
| det är klart det går att hitta för 60k.. stirra dig inte blind på miltal då dessa vagnar oftast kan gå väldigt långt.. försök istället hitta en i så fint skick som möjligt.. jag hade nog satsat på att leta efter en bil som är så orginal som möjligt och itne där någon varit och pillat | |
| vet ej hur skicket är på denan men bra med utrustning i alla fall Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.