|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mina vindrutetorkare slutade fungera här om dagen. För det mesta fungerar dom inte alls, men iblan så hackar dom lite fram och tillbaka, för att sen sluta fungera helt igen. Spolningen fungerar inte heller när dom är helt döda, bara när de hackar fram och tillbaka. Vad kan det vara för fel? motorn, eller kanske nåot relä eller så? Någon som varit med om detta tidigare, och kan hjälpa mig? Det är lite jobbigt om det regnar, och så ska jag besiktiga bilen innan nästa månad, så jag måste få ordning på det innan dess. / Leon | |
|
Denna kom ut på Blocket idag. -07 V8 4400 mil 259´ Länk |
|
| Det svaret hamnade av någon anledning i fel tråd. | |
|
Sedan jag klantade mig i denna tråden,så gjorde jag en sökning på tidigare trådar. Hoppas detta kan hjälpa dig. Länk |
|
| Relä och kolen i torkarmotorn kan vara värt att kolla upp. | |
|
Reläet (ett dubbelrelä) sitter i e-boxen under höger kupéluftfilter och är ganska enkelt att kolla. Ofta är kontakterna brända och det kan få just detta resultatet. Det går att öppna och rengöra, eller helt enkelt byta ut. Tag med det gamla till BMW så får du rätt reservdel, vissa modeller hade två enkelreläer, och det är en brun plastkåpa på torkarreläerna. Kolen i torkarmotorn är knappast avsedda att byta, om det ens går. Dvs för en som vill skruva så går ju allt men man får överväga arbetet och möjligheten att få tag på rätt kol osv. Kanske en motor från skroten är enklare i så fall. FP |
|
|
jag lämnade in bilen på bmw för felsökning, och det visade sig att det var motorn som var paj. En ny motor på bmw kostad 2500 kr. Men han tipsasde faktiskt om att kolla på skroten först om jag kunde hitta en är! Och det gjorde jag, för 800 kr :) Det trodde jag alldrig att en mäkesverkstad skulle tipsa om att jag skulle köpa den på skroten istället för att köpa den av dom! / Leon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.