|
|
|
|---|---|
|
Hej har nyss köpt mig en bmw 740ia -95 jättenöjd än så länge bortsett från att det för några dagar sen börjat skrapa, knäppa och brusa väldigt mkt och högt i bägge högtalarna i höger bakdörr(passagerarsidan) hörde innan att det knäppte i högtalarna när man vred på volymkontrollen (ett "knäpp" för varje steg man vred) väldigt skumt och väldigt irriterande då man knappt kan lyssna på musik längre... vad kan det vara för något????? alla idéer uppskattas väldigt mycket Mvh Daniel | |
|
sprängda högtalare? //Jesper BMW - Better Make Way |
|
|
Hej, Jag har precis samma problem i en 95:a. Inte orkat fråga om det på forumet, än mindre ta tag i problemet. Med hjälp av Fader-kontrollen har jag "stängt" de bakre högtalarna. Funkar så länge. Jag hoppas dock att någon kan ge ett tips bortsett från de sprängda högtalarna. :) /Richard |
|
|
Tror inte de ä sprängda.. bägge två började låta samtidigt, någon som vet hur man får bort högtalargallrena bak?? tänkte försöka koppla ur de sålänge.. har hifi ljudet i min.. Mvh Daniel |
|
|
Att ta bort högtalargallren FRAM på e38 går man tillväga genom att plocka bort dörrsidan. Detta är faktiskt enkelt. Bara att skruva bort skruven som jag antar sitter vid dörrhandtaget. Sedana har jag för mig att man "knäcker" dörrsidan i sidled för att lossa på klippsen bakom som håller dörren. LÄNK till detta: Länk |
|
|
ok de lät ju inte så svårt, borde va ungefär lika på bakdörren antar ja.. är det fler som haft problem med det här tidigare?? högtalarna spelar ingen musik alls utan låter bara illa... endast högtalarna i högerbakdörr...spelar ingen roll om jag använder fadern utan det låter lika mkt hela tiden.....kan det vara något med slutsteget?? Mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.