AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
998

Slutpris 328 iA Touring -00

Efter ett par månader utan bil har jag nu slagit till på min andra BMW. Jag tänkte då dela med mig av mina värderingserfarenheter. Någon som törs gissa på ett eventuellt slutpris. Bilen är i ok skick för sin ålder och mil, ca 15900. Varken ett lik eller utställningsex mao.

Bilen är extrautrustad med:

Steptronic
Metallic (Orientblå)
Läder (Svart)
Taklucka
PDC
Original 16" med nya friktionsdäck
Import -03 med bra dokumenterad historik (första ägaren ägde bilen i 3 år, totalt 3)

De verkar ju ligga mellan 60 och 70 tkr varför jag gissar på ett slutpris om 56 tkr - det måste ju ha varit rel. bra pris då du de facto frågar oss... =)

Länk
Vågar inte gissa, men är väldigt nyfiken på resultatet!

Vad blev slutpriset?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Gissar på 59812kr :)

Mvh Janne.
Gissar på någonstans mellan 50-60kkr. E46 har följt en liknande värdeminskningstrend som E36, jag fick själv ut drygt 60kkr för min knappt 9 år gamla svensksålda 328 E36 för snart 4 år sedan (som iofs varken var kombi eller hade särskilt mycket lull-lull mer än ACC+farthållare).
Automat och import drar generellt ned priset något.
Jag är imponerad hur bra Ni är. Detta tycker jag visar att värderingspanelen är väldigt korrekta i sina analyser. Slutpriset blev 55 K.
En tusenlapp ifrån!!! =)

Men det var ju inte ett dåligt köppris direkt - vääääldigt mkt bil för pengarna!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.