|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ser på Blocket att det finns en 635 på bilhallen i Åkersberga. Jag ser inte att ngn i forumet frågat/kommenterat om den förut. Jag bor i Trollhättan och har lite svårt att ta mig till platsen, men är intresserad och letar efter en 635 i bra skick. Jag är tyvärr ingen mekare själv. Vill inte gärna åka i onödan. Tacksam för svar. Har ingen BMW i skala 1:1 än, men har ett par st i skala 1:43 och 1:18. Se gärna min hemsida. www.hillefors.com /Krister krihil | |
|
Är det denna du syftar på ?? Länk BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Jag skulle snarare gissa på att det är den här Krihil syftar på... Länk Mvh Johan |
|
|
hehe ok nu är jag med,,,,va lite komiskt, men helt ärligt, jag tycker de är såå snygga och ändå så pass länge sen de kom ut.....vad kan man säga mer än bmw design... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Jättesvårt att säga, men med det miltalet kan den vara hur fin som helst om den vårdats väl och inte åldern fått ta ut sin rätt. Personligen tycker jag att det är roligare med manuell låda, men det är ju en smaksak, och sportstolar -fast det kan den ju vara utrustad med... skillnaden är känslan av att sitta I bilen istället för PÅ den :-) Det är intressant att den saknar sidoblinkers, var inte det ett krav i Sverige? Du kanske inte blev så mycket klokare av det här...men det bjuder jag på :-) Lycka till i letandet! vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Just -83 var det inga sidoblinker. Jag har haft några E28 och där fanns det på -82, ej -83, tillbaka -84 och framåt. De skulle vara tidiga för lagen som träde i kraft -86. Mvj:Jonas B. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har inga sidoblinkers på min M635 -84, import -91 Mvh Patrik |
|
Hej och tack för svar. Ursäkta min otydlighet men det är ju -83an som jag är intresserad av. Ringde o pratade med ägaren/handlaren som lovordade den. 2 ägare alla papper finns kvar. Alltid servad o reparerad på BMW. Allt original. Hade kvitton på reparationer på många många tusenlappar. Än det ena än det andra. Han pratade om ett par-tre motorbyten men kunde inte redovisa vad för typ av motor. (Elhissmotor?, tomgångsstegsmotor????) Han hade själv köpt den bara för att se till att den skulle komma i rätta händer!!! Det lät bra men frågan är om det värt en resa till "stan" från Trollhättan. Oprutbart via telefon i alla fall! (Kanske blir en E30 cab istället...) Ursäkta en dum fråga på slutet, men för att infoga en länk som ni gör; är det bara att kopiera länken o klistra in?? /Krister |
|
|
Hej! Hehe jo att en bilhandlare lovordar en bil som dom har för försäljning är ju inget ovanligt fenomen tyvärr. Men många väntar med att sälja sina bilar så det kommer säkert ploppa upp mycket fler bilar nu när våren och värmen börjar närma sig så ha lite is i magen. Men den ser väldigt fin ut den bmwn. E30cab istället för en 635?? Jo att slänga in en länk är bara att kopiera och kasta in=) Länk Mvh Fredde |
|
|
Jag har inga sidoblinkers på min -86:a, import från CH. Är du riktigt 635 intresserad tycker jag du skall fundera över vilket skick du vill ha på din bil samt hur mycket du är beredd att arbeta själv. Det finns oerhört fina 635:or i landet som ser ut som de just lämnat bilhandlaren nya. Sällan till salu. Och så finns det de som är i mer bruksskick och så finns det häckar. Jag tycker du skall köpa en bil som är i det skick du vill ha den. Det är garanterat billigare än att göra jobbet själv. Och när man ser en 635:a i superskick så får man ju renoveringsjäkeln i sig igen och funderar på nästa uppgradering. Jag köpte en 635:a för knappt ett år sedan i ett skick som var sämre än jag ville ha den, och så börjar man.... - Lackering 15k - Nya framskärmar, 5k - Nya dämpare + fjädrar 10k - Massa småfix.... Annonsera att du vill köpa en bil och låt säljarna komma till dig! Lycka till. Mvh, Per-Magnus |
|
|
Håller med pmkarlss. Alla har ju sina mått på hur det ska vara. jag för min del satte dit sidoblinkers för att i sverige var det bara -83 som inte hade det (ver-2,E28 baserad).Det är ju en hobby ändå,ibland mer får man höra. /Jonas B. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Säger som i mitt första blogginlägg....Att renovera en bil är moment 22 :) Mvh Patrik |
| Men det är ett av de bästa moment 22 jag kan komma på i alla fall =) | |
|
Äntligen blev jag BMW-ägare. Det blev en E30 cab, men jag är lika glad för det. En 320 från 1989 med 13000 mil på mätaren och helt rostfri. Allt original. Den kördes hem och in i garaget nu i helgen och kommande veckor skall ägnas åt lite finlir som att göra den damm-fri och glänsande... lite ny olja o filter, mm skall också installeras innan den den kommer ut på vägarna. Nästa gång kanske det blir en E24 men i sommar skall det åkas öppet. Tack för alla tips o glada tillrop!!! Länk Krister |
|
|
Grattis krihil! INGET slår en tur med suffletten nere en varm o go sommardag... Ger mig nu ut i garaget för att byta bromsvätska på min ragtop! Bilen ska ut 1/4...Längtar! /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.