AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.078

Hjälp! E39 Nivåreglering Inaktiv !

Visa användare
47
panzerfaust
530d-99
Alpina B10 4,6 -01
320d -09
Finns det någon här som mekat mycket med nivåregleringen.

I morse började instrumentpanelen varna för detta,
Upptäcke sedan att höger sida har börjat hänga ner lite.

Inte kul nu med -10 grader och börja krypa under bilen...skulle därför
vilja ha lite tips på vilken ordning man ska börja felsöka.

Kan det ha med det snabba väderomslaget att göra, nån kondens som frusit till en plugg???

eller givare som hängt sig.

kompressorn är väl iallafall inte trasig när det bara är ena sidan som hänger??

Ni som vet ...vad brukar det vara för fel?

mvh krister

Hände mig förra året. Bytte en luftfjäder. Har dock på sistone emellanåt fått meddelandet igen, men inga synliga problem och när jag startar om bilen försvinner felmeddelandet. Kan vara att den andra som inte bytts än, (kallt som f.n oich ingen lust) börjar ge sig.
Länk

Mekartipset Länk
Skulle du använda mekartipset ska du vara försiktig med det som benämns "svarta plastflärparna". Kan nämligen gå av.

Mvh
Mikael
it
104
itto
528IA Touring, -98
Min beter sig så med, jag har bytt båda mina bäljar, men ingen skillnad, det händer ibland när det är kallt ute , antingen så sjunker den på ena sidan eller åker den upp, men jag brukar ta in den i garaget så bilen får tina upp, sedan funkar den igen. Bara att inse BMW är ingen vinterbil.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kablarna till sensorerna är "felmonterad" dvs de lägger sig emot och blir sönderskavda är det vanligaste felet på regleringen.
Jag har monterat kableskydd på mina, sedan Johan här på power fått repa kablaget två ggr samma vecka på två touringar..

Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
to
18
tobe5
520 -01
525 -11
kablel brott höger bak, hur kommer jag åt? öppna uppifrån? måste hela kablaget bytas? tacksam för svar.

Lu
204
Lusselelle
BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90
BMW 540iM -93(5vxl)
BMW 635csi(?) m60 6vxl -76
Har detta dilemma på min också, dock inga felkoder och bilen håller sig i rätt nivå. Kan det vara kabelbrott ändå? Nyligen bytt en luftbälg. Bilen har stått med hål på den ett bra tag. Jäkligt störande med texten i färddatorn!..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.