AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.336

Känns som bilen går på 5 cylindrar?

Hej
Jag har en Touring 320i -03. Idag när jag skulle starta bilen och köra ungarna till dagis så började lampan för Motor-fel på avgasrengöring lysa?
Samtidigt märktes det att bilen började gå ojämt. Känns som om den bara går på 5 cylindrar, saknar styrka när man gasar. ringde min bilverkstad men fick inget tydligt svar på vad det kan vara. Är det någon som har varit med om liknande och vet isåfall vad det kanske kan vara. Värt att tillägga kan vara att det var -10 grader ute så det var ovanligt kallt, om det nu kan ha någon betydelse. Jag har provat att starta bilen och köra den varm och sen stannat och startat den igen för att som det har givit med sig men tyvärr inte. Hoppas någon kan ge mig några förklaringar på vad det kan vara.

Mvh
Alfons74
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Går det jämnt på tomgång?
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
hade samma problem som du på min 03a 320i och det visade sig att det var tändspolarna typist e46 fel..kolla med bmw jag är nästan 100% på att det är tändspolarna...
hoppas det ordnar sig
///Kadir
Hej och tack för svar.
Ja den går ojämt vid tomgång. Är det farligt att köra några korta sträckor om det är fel på tändspolarna?
/a
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.