|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Läser dessa inlägg om hur mkt bilarna är värda. Ser samma tendes hela tiden. Folk tror att bilarna är värda mer än vad de är... tex så äger jag en M3:a -93 toppskick. Gått 13.000 mil, mugello röd, med få ägare och fullstämplad bok hela vägen. Går som en klocka och inte en skavank på den förutom en mkt liten bula på huven. Så, vad är den värd? Frågar jag någon annan som har liknande M3:a, så skulle jag troligen få ett svar på ca 160.000:- Men om jag är realistisk... 130.000:- , mer tror jag inte jag skulle få för om jag skulle sälja den. Men själv tycker jag såklart att den är värd mer, och gillar bilen och vill absolut inte sälja den. Så jag behåller den ett tag till... Så, är jag realistisk eller tror ni att den är värd mer? /Edvard BMW CS # 4503 | |
|
Hej igen. Ifall Ni är nyfikna, så finns en bild på min bil på: Länk /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hej, jag tror att du är realistisk. De höga priserna kan möjligen gälla om bilen är i toppskick helt utan fel och rost. Hur många bilar är helt felfria efter 8 år som en 93:a är t ex..... Simon |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Sedan är det ju så att priserna i Tyskland inte är lägre mera. Köpte man en bil i Tyskland för ett år sedan för säg 50 000 Dmark, får man ge 30 000 kr till idag pga vår svaga krona. Detta borde också av spegla sig. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
för 130 papp gör du en bättre affär att sälja tillbaks den till tyskland. de fina M3:orna kostar mer än så därnere. sedan tycker jag det är otroligt trist att det hela tiden är de sämsta bilarna som ska sätta prisnivån i sverige istället för tvärt om som det är i tyskland. lugna dej ett tag, så kommer vi svenskar också att inse att det är värt att betala för en fin bil!//Johan |
|
Till Johan, Är det du som säljer 525 TDS. Hur går det? Mvh Marin |
|
Likvid |
Bra för oss köpare att det är låga priser. |
|
Vad som någon tycker är överpris kanske någon annan tycker är helt rimligt. Hur mycket en bil är värd beror ju på hur väl den överensstämmer med köparens förväntningar/krav. En bil som har en massa extrautrustning, styling etc. är ju inget värt för en köpare som inte uppskattar detta eller vice versa. Sedan är det väl helt rätt att annonsera till ett högre pris om man nu vill kunna ge efter lite vid en affär. Jag ser ingen vits i att gå åt andra hållet om man nu inte har bråttom att bli av med sin bil av någon anledning. /David |
|
|
Hej. När jag köpte min bil letade jag efter en billig M3:a som skulle vara i mkt bra skick. Klart att om nån säljer en M3:a tex för 125.000:- på BMWBörsen som en kille gjorde då, så vill man inte betala hur mkt mer för en "billig" M3:a. Tror mer att skick & styling gör bilen mer lättsåld, men ger inte så mkt mer värde. Som Bjudko skrev i ett tidigare inlägg... här på Forumet så är det 99.99% BMWägare, och det ger en lite missvisande värdering. Så, en 325:a som gått 22.000 mil, import samt saknar bok. Är man realistisk, så blir det max 50.000:- /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.