|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min fru (sant!) stannade inte i tid utan körde in i en stillastående bil på E4an i köerna. Skadorna ser inte stora ut, men stötfångare är intryckt något vilket man kan på ena sidan hjulhuslinje. Fronten har också gått av på ett ställe. Huven har blivit lite böjd, det seman för dem har höjt sig något en halmeter in på huven, jämfört med sidorna. Då självrisken är så hiskelig, 9000 SEK, uppkommer frågan om det idé att söka få tag i en front och huv samt byta stötfångarna bakom kofångaren. Att lacka om dem förmodar jag är nödvändigt - möjligen svårt att få tag i grejorna i sig men i synnerhet i samma kulör. Har ni några tips om väg att gå? Hitta delar? Lackerare (Stockholm). | |
| 9000 i självrisk? kors | |
|
Ja det var en neg. överraskning med självrisken. Har glömt att kolla försäkringsbrevet de senaste åren och så den har hamnat på den nivån. Det kanske finns firmor som lagar det hela för mindre pengar än 9 papp. Alternativet är att byta grejorna själv. |
|
|
En ny frontspoiler och huv + lack överstiger absolut 9 kkr om du skall få det fixat på en seriös lack o plåt verkstad. Du skall tänka på att bilens ram osv kan fått vidare skador än de som syns. Framförallt hade jag oroat mig för bilens deformationzon fram. Om du bara sätter dit nya delar och ni krockar igen med bilen så kan det få ödestigra konsekvenser. Länk |
|
|
Som sagt ingen dålig självrisk. Jag tror dock det blir svårt att åtgärda allt för under 9000. Blev själv nyligen påkörd bakifrån, liten smäll så kofångaren behövdes inte bytas, bara lackas om. men dom bytte något bakom kofångaren som tryckts in lite. Fakturan till försäkringsbolaget landade på 7700:- Så det kan nog löna sig att ta det på försäkringen. Mvh //Peter |
|
|
Tack för svar. Det som finns bakom fronten är ju ett par stötdämpare, de går ju att köpa nya på BMW. Sedan byter man fronten, eventuellt huven. Har inte gjort grundlig inspek ännu, då det hände i veckan. Dessa bilar är bra - men nu är de otroligt billiga, snart dyrare att laga än att byta. |
|
|
Hej! Kolla på bildelsbasen.se inte alls omöjligt att hitta beg. front och huv för rimliga pengar, och dessutom om du har en bil i en ganska vanlig färg så kan det hända att du hittar dom i samma färg också. Kolla dörrspringorna(och mät gärna) och se om det är sidoskillnad, är det skador på skärmarna??, lykter? etc. MVH Sakke |
|
|
Min dotter övningskörde med vår ena 520, kom för snabbt in i en sväng och hamnade i diket. Bilen var halvförsäkrad, har beräknat en kostnad på ca 15000 exkl lack. Har kollat priser på bildelsbasen, svårt att hitta delar till fronten. Man blir så lycklig. MVH Patrik |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En huv å en standardfront före -00 kostar i princip inga pengar alls på den begagnade marknaden, du bör få bägge runt å under 2000 kr kolla börsen och blocket innan du kikar på skrotar. Många får nog kasta bort fronter när dom byter till M5 fronter för att ingen vill ha dom. jag har en cosmossvart front med en mindre skada komplett med balk liggande på vinden som jag gärna ger bort. bara jag blir av med den. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för svar. Var hittar jag skisser över hur det ser ut bakom frontparti ? mvh Lars |
|
| www.realoem.com | |
| Thanx! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.