|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte en 325i 87:a för nån vecka sedan, problemet är att den inte startade när jag skulle hämta den å tänkte då att tändstiften eller dylikt va kasst. Väl hemma i garaget så kolla ja lite på säkringarna då en kompis hade samma problem med sin 320 veckan innan med att den inte startade å bytte å vipps så gick den igång, men de hjälpte inte på min så ja gick vidare å kollade om de fanns gnista men inte ett liv. har gått igenom tändlägesgivare å tändspole men inget verkar galet har även bytt fördelare och rotor! har läst en massa trådar om folk som har samma problem och att de nästan alltid slutat med att styrboxen har vart kass.... har letat febrilt efter en likadan styrbox som sitter i min(0 261 200 081) men de finns inte att fåtag på, verkar vara jobbigt då min är en 87:a med motronic styrsystem med tändlägesgivaren på växellådan, har frågat folk med samma modell osv om vilka nummer dom har utan framgång. Så mina frågor är: Vilka boxnummer passar i min? Vad kan jag mer kolla som kan va fel? De e dom frågorna jag har nu tack i förhand! | |
|
Vevaxelgivaren brukar kunna lägga av. 628csi |
|
|
Vevaxelgivare? de va nått nytt....men de är inte tändlägesgivaren som sitter på sprängkåpan å läser av svänghjulet du menar? |
|
|
Kan vara ett relä som sagt upp sig. Det sitter en reläbox på vänster fjäderbenstorn som innehåller tre relän. Ett av dessa kan orsaka felet du har. Minns inte vilket. Lycka till! Mvh Danne. |
|
|
Okej om nån kan fixa bild på de hade de vart kalas! |
|
|
Alltså framför "stora säkringsboxen" sitter det en svart liten box lyft av locket och då har du tre relän.har haft problem med min e30 320 89a men då fick den ingen bensin, men kolla så att alla relän "drar" ! finns något i storlek som en "kondensator" i storlek till dem som man brukar drivas slutsteg med på högersida i motorummet kolla så den funkar också! /Ludvig |
|
|
Alltså framför "stora säkringsboxen" sitter det en svart liten box lyft av locket och då har du tre relän.har haft problem med min e30 320 89a men då fick den ingen bensin, men kolla så att alla relän "drar" ! finns något i storlek som en "kondensator" i storlek till dem som man brukar drivas slutsteg med på högersida i motorummet kolla så den funkar också! /Ludvig |
|
|
Ja de va de första ja kollade men dom funka bra på en kompis bil. har bara 2 dessutom... har väl med att de e en 87:a. Om nån har en styrbox med nummer 0 261 200 081 liggandes eller bor i närheten av borås skicka ett pm!!!!!! |
|
|
Alltså framför "stora säkringsboxen" sitter det en svart liten box lyft av locket och då har du tre relän.har haft problem med min e30 320 89a men då fick den ingen bensin, men kolla så att alla relän "drar" ! finns något i storlek som en "kondensator" i storlek till dem som man brukar drivas slutsteg med på högersida i motorummet kolla så den funkar också! går de alla tre reläna till bränslet?? eller finns det nån speciel styrning till bränslet?? är tacksamma för svar, har nämlingen samma problem med en kompis e30, den får ingen ström till bränsle pumpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.