AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.010

rattstyrning adapter e46

np
87
nplus
330i lim
Är det någon som har köpt en sån här förut?
den är lite dyr.. det går inte o lösa det här på ett annat sätt..
om nu stereon redan har hard wired ingång.. har en pioneer deh-p7000ub

Länk

dessutom.. får man verkligen in en sån här bland allt annat bråte där det är så lite plats kvar?

är det sen nåt mer som behövs..??
Står inte någonstans att den fungerar ihop med Pioneer. Det enklaste är nog att kontakta BRC och prata med dem om det, så att du får returnera den utifall det inte fungerar med den.
np
87
nplus
330i lim
hehe jodå... ja skulle nog ta för givet att dom gör det när det står i texten direkt.. "Adapter för att styra din Pioneer-stereo"

.. men ja skulle kunna våga gissa att dessa passar till vilken stereo som har hard wire ingång.
Jag satt väl i andra tankar när jag tittade på länken :)

Enligt bruksanvisningen till deh-p7000ub så ska det fungera. Den har en liten 3.5mm anslutningen för ledningsansluten rattfjärr.
np
87
nplus
330i lim
ahh.. satt o luskade lite till på det där.. mds hade en universal pryl istället
köper man ett rattstyrningskablage för bmw
Länk

sen kopplar in en standard anslutning för sony/pioneer stereo (3.5mm)
Länk

så lär ju allt vara löst.
Jag beställde från MDS idag samma kablar som nplus länkade till, en fråga ersätter rattstyrningskablaget ISO kabeln också?
Kan svara på min egen fråga, idag monterade jag allt och svaret är att rattstyrningskabeln ersätter ISO kabeln. Nu kan jag byta låtar med ratten och ändra volym, riktigt soft
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Autoleads som MDS säljer funkar kanon, har provat 2 olika satser. En till E46 och en till min nuvarande E39. Känns bra att kunna styra nya stereon med orginalrattfjärren.

Mvh Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.