AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.163

Stolvärme alltför varm E60

sa
275
sarli
I4 m50 G26
Tjena folket,

Mer än jag som tycker att även första läget på rumpvärmaren är alltför varm? Okay, skåneland bjuder inte på -30° men ändå, har aldrig använt läge 3.

Går det ändra någon termostat eller motsvarande för att få lite mer "underhållsvärme" istället för "grill"? Lika varmt i ryggen som baken och det är jämnvarmt så misstänker inte att nån slinga är kass och är ingen idé att flytta värmen från rygg/sits via idriven.

/i-landsproblem
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

I bilens menyn så kan du fördela värmen som det passar dig, ställa värmen o fördela den mellan säte och rygg som även passar för Skåne. I IDriven .

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
tommysbmw, du verkar inte ha läst trådskaparens inlägg!
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

??????????????????? förlåts steaman, förstår dig inte. Jag kan reglera värmen i min meny vad gäller fördelningen av stolvärme.

mvh Tommy

st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
han skrev :och är ingen idé att flytta värmen från rygg/sits via idriven."
Dvs det är inte det som är lösningen på problemet. på första läget blir det för varmt, både i sitsen och i ryggstödet så att ställ om fördelningen minskar bara problemet på de ena stället. "valet står mellan pest eller kolera"
sa
275
sarli
I4 m50 G26
tommysbmw - kan du även höja sänka värmen från idriven? Jag kan bara omfördela mellan sits/rygg. I mitt läge alltså bara välja var jag vill att de ska bli för varmt :) Kanske någon uppdatering kan hjälpa isf!?

Varit sugen många gånger att uppdatera men blivit skrämd av att det ska uppstå problem (har ju trots allt inga prob, bara vill ha mp3) och BMW i Helsingborg kunde inte garantera att det skulle fungera med mp3 efter uppdatering, så lades på is.
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Tack för din upplysning, jag kan justera både intensitet och fördelning. Vad du nu påstår så verkar det som din kunskap är större. I detta fall så vill jag hänvisa trådskaperen till BMW för felsökning. Avslutning, varken din eller min vaga kunskap i fråga är till nytta för trådskaperens problem.

// Tommy

to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Sarli, som svar på den frågan vad gäller MP3 så skall din bil ha den funktionen i cd:n, kan vara att du behöver uppdatera mjukvaran. Jag säger bara "du skall kunna spela mp3"
Vad det gäller den andra frågan kan det vara ngt fel i systemet. Vad gäller uppdatering av mjukvaran har jag aldrig betalat för detta, detta har gjorts, antingen oanonserat av min BMW verkstade eller efter "inrådan" från mig själv. Naturligtvis gratis, konstigt vore annars. Görs lämpligast vid en service då det tar lite tid.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.