|
|
|
|---|---|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Hej forummedlemmar! Jag har ett tråkigt problem så här i vinterkylan. Igår köpte jag en Range Rover 2,5 DSE 96:a med BMW:s välbekanta tds-motor. Det är bytt till en fabriksny dieselpump för ett par år sedan. Fenomenet är nytt för mig som följer. Jag provkörde bilen och startade den halvvarm utan problem. Imorse var det -13 grader. Jag hade fulladdat batteri över natten med C-TEK-laddare. Den drog runt på startmotorn så det sjöng om det och den startade till och gick ända precis till när jag släptte nyckeln då den stendog. Så gjorde jag ett par gånger med samma resultat. När jag fortsatte att hålla nyckeln i startläget så startade motorn och gick på tomgång som den ska. Nu undrar jag varför jag inte kan släppa tillbaka nyckeln, när den är varm kan man det. Det kändes inte som att startmotorn fortsatte dra när motorn tänt till trots att jag höll nyckeln inne men det kan jag ju bedra mig på. Har ni liknande erfarenheter och vet vad det är? Jag har läst spaltmil om dåliga pumpar, täppta filter och förpumpar här på forumet. Pumpen är ju nästan ny och har gått 3 000 mil, glödsftiften är också nya. Kan det vara förpump eller är det mer elektronik som spökar? Tacksam för hjälp innan verkstad kontaktas. Är annars mycket nöjd med motorn och bilen hittills. |
|
Det låter som problemet sitter i låset alternativt nyckeln. Eftersom bilen trots allt startar borde det inte vara någonting mekaniskt. Jag har haft liknande problem på våran Land Rover, då var det batteriet i nyckeln som spökade. Bytte batteriet och gjorde rent kontakterna, sedan funkade allt utan problem. Hoppas att det funkar. Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.