|
|
|
|---|---|
|
Jo de va såhär att jag beställde nya fjädrar samt dämpare till min bmw 320i e30 -86 för ett tag sen. Ikväll då jag skulle montera dessa så insåg jag att dämparna passar inte i fjäderbena. insida på fjäderbena är 40 och på dämparna 45. det stod när jag beställde att det fanns 2 st olika, de va 45mm och 51mm skillnaden skulle va på 320 med m tech fjädring och 323 samt 325 som har 51 mm. resten skulle ha 45. hur kommer detta sig ? nån lösning ? MVH Alle | |
|
Det verkar finnas båda varianterna till 320: Länk Om det fanns båda varianterna är väl det bästa att försöka att byta. |
|
| Japp, men det lustiga är det att mina fjäderben är 40mm i diameter invändigt och de 2st olika modeller som finns är endast 45mm och 51mm. jag fattar inte va det speciellt just med mina fjäderben. mina gamla dämpar har en diameter som är ca 40 och passar. har kollat överallt men finns inga som är 40 ?!?! | |
|
Om du tittar på bilden i länken så ser du ett diametertecken, ø som markerar ytterdiametern på fjäderbenet. Det finns alltså en dämpare för ytterdiameter 45mm och en dämpare för ytterdiameter 51mm. Troligen anges ytterdiametern för att man skall kunna mäta utan att plocka isär. Om du har dämpare som är 45mm skall de sitta i fjäderbenen som är 51mm. Om du beställer dämpare för fjäderben ø45 borde du få dämpare som är ø40. |
|
|
tack så mkt för svaren. stämmer till 100% kollade upp det lite mer noga idag så nu har jag ringt och bett dem skicka nytt. Tackar Tackar =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.