AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
703

Klimatanläggning som strular lite.

ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
330d -09 Steg 1-2-3 Champagne
På min 740 har det hänt några gånger att vissa delar i klimatorn inte fungerar en stund .. för att sedan fungera perfekt igen.. mysko!!

Vrider av all luftblås (stänger av klimatorn) och det blåser fortfarande lite grand och lampor för det anger åxå att den är igång.

Eller lite värre här om dagen - nästan hela klimatdelen slocknar och det blåser lite höger sida - vrir av all luft och det känns som det blir kortis nånstanns.. slår på luft igen å det går att reglera luftflödet till viss del med höger sidas luft reglage. ställer bilen över ´natten och DÖD på morgonen .. OK ladda batteriet då . TAR INTE MOT LADDNING. testade några timmar senare NIX .. men dagen efter gick det att ladda det igen som inget hänt.

Vad kollar jag å vad hände egentligen tror ni ?
Visa användare
105
Martin 740iA
850 iA -92 Diamantsvart
Hej, Absolut ingen expert :) Men en stor del av alla skumma små elfel på BMW bilar som man pillat på, kan hänvisas till att det är dags att byta batteri. Så sent som i somras startade min bil när den ville, låste dörrarna som den själj ville och instrumenten gav inga utslag = batteri kasst. Vet inte om det är det som strular på din, kolla batteriet så det är uteslutet.
Lycka till.

Martin
ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
330d -09 Steg 1-2-3 Champagne
Bra tips .. hämtade nytt batteri förra veckan .. byter det idag. Har för mig att även bensin förbrukningen kan bli lite lägre med bättre batteri.. så varför inte. Min huvudmisstanke var fukt i nån säkringsbox eller jordfel .. men allt verkar snustort där jag kollat, men lite svårt att kolla på djupet iofs.

Fler ideer?? :o) / Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.