AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
757

Larm med egen vilja

ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
330d -09 Steg 1-2-3 Champagne
På min 740 har banne mig larmet eget liv. Med larmet påslaget sover man sämre än om den är olåst. utan någon som helst regelbundenhet startar larmet av sig själv .. stod 1 meter från sist å pratade med grannen TUT TUT TUT.. *suck*
Tips på var jag ska kolla först??

Ev. viktig info. dörrlåsen går ej att vrida om alls med nyckel (vet ej om det bara är otroligt skitiga karvande lås eller om det är "spärrat"),... alltså bara fjärröppning å fjärrlåsning .. vilket ger att jag inte kan låsa bilen utan att larma den samtidigt ehh tror jag :o)
CK
269
CKamondi
740iA -95
Jag gav upp sökandet på min och klippte kabeln som går till larmtutan. :)
börja med att smörja upp låsen då? kan vara en god start. motorolja är underskattat och brukar fungera mkt bättre än alla låsoljor som finns. iallafall för mig. =)

kör i en jäkla massa olja och lås/lås upp tills den slutar kärva. jag höll på 30-60 minuter på min e36a med låsolja, nästan utan resultat. sedan provade jag motorolja, då fungerade låset perfekt efter ett par vridningar i låset.

//Jesper

BMW - Better Make Way
ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
330d -09 Steg 1-2-3 Champagne
Att klippa kabeln innebär väl att det ändå blinkar osv. (drar ström)

Den har ett 105 Amperes batteri från start, som jag testar att býta ut nu för att se om det invärkar .. fick bara tag på ett 80 Amperes nu.. men det borde ju räcka iaf. kan man tycka. får ha den under observation i helgen :o)

Känns inte som om nyckeln skulle kunna gå att vrida runt även med olja .. men fan den som ger sig .. olja och tålamod har jag gott om .. men är det ingen som har en bil med helt spärrade lås där man bara använder fjärren??

tackar på förhand :o) / Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.