AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.131

Vibration vid 140

Fi
2
Fireblade
325 IK -88
Bilen börjar vibrera vid ca 140 och slutar när man kommit över 150-160. Först trodde jag att det va obalans i hjulen så de balanserades och en hjulinställning gjordes oxå. Farsan trodde det kunde vara obalans i kardanen eller något liknande. om det nu är det, vad gör man åt det? Lagar det låter ju rimligast!? Bilen går ju bäst i farter kring 150-160 så det är ju lite jobbigt när det vibrerar!

Fireblade
An
18
Anders79
325ik -87
Jag har samma problem som du. Mina vibrationer är värst 120-160. En bmw firma trodde det var nån bussning i framvagnen. Lätt att byta själv eller måste man lämna in??
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
var vibrerar det? i ratten eller i sätet?

Ska det vara på det viset?!
Crusty
Nervös i händerna kanske? =0)
nej, det var taskigt sagt!
"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
Fireblade:

Brosarn har en likadan bil som du. Den vibbrerade vid 90 men inte över. Visade sig vara dom mittre kullederna på länkarmarna som va slut. Kolla efter glapp i framvagnen.

Mvh "Starre"
Jag har samma problem med vibrationer vid 140km/m men inte vid andra hastigheter. I mellan åt så är det inga vibrationer då heller.
Problemet är inte hjulen på min heller, samma problem med två olika uppsättningar.
Den är besiktad efter att vibrationerna startade, de borde sagt till om det är glapp någonstans men man vet ju aldrig.

På min slår det i ratten, upp och ner, inga vridningar eller liknande. Det mesta i bilen blir att vibrera också.
Dr
95
Dropkick
320i -83
325 IK -88
Kan vara så att decken inte är riktigt runda, utan lite, lite ovala!

VillHaCab
Jag hade själv problem när jag hade de dubbade vinterdäcken på, ratten vibrerade som fan över 90. Efter jag bytte till sommardäck upphörde vibrationerna men bilen blev rejält spårkänslig istället. Vet inte vilket som va bäst, vibrationer eller spårighet.... :)
Dr
95
Dropkick
320i -83
325 IK -88
skall vara "däcken", inte decken.

Fi
2
Fireblade
325 IK -88
Det vibrerar mest i hela bilen, men det skakar ganska mycket i ratten. Det vibrarde även med vinterdäcken på, men nu när jag bytte till sommar däcken så spårar den skapligt mycket. Skiftade däck, de som satt bak sitter nu fram o vise versa, de bak va lite slitna av någon anledning :) så det kan ju vara däcken som sitter fram nu som är lite "fel slitna" eftersom dom satt bak förut. Sen har jag märkt att om jag har förar rutan nervevad så "slår" det i öronen även vid låga hastigheter, det känns som om luften vibrerar typ. Vet i fan vad det är men det kan ju bara var turbulens eller nåt, jag har inte varit med om samma luftvibrationer i andra bilar så det är något mysko!

Fireblade
Prova att köpa en ny bil kanske:) det kan funka....
Jag tror att det kan vara nån bussning i fram vagnen.
Lycka till...

325Ci
jag skulle tippa på kassa spindellerder...

325Ci
spindel-leder skulle där stå..

Si
70
Sickan
2002-75
Verkar som att de e nåt glapp nånstans!
Nån bussning eller hjullager kanske!!!

Fruntimmren kanske gillar när de vibrerar:=)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Glöm inte att kolla det enklaste (och mest pinsamma), att hjulbultarna är riktigt åtdragna.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.